Fiesta spisuje się dobrze w większości testowanych obszarów mimo wysokiego obciążenia klatki piersiowej kierowcy. Euro NCAP zauważa starania producentów dla ochrony obszaru kolan, jednak ryzyko obrażeń nadal istnieje. Ochrona podczas zderzenia bocznego jest wystarczająca i to bez bocznych poduszek powietrznych. Ford stwierdził, że nowy system ISOFIX ma być wprowadzony, a foteliki wymienione choć mimo wszystko testowane zapewniają ochroną. Ochrona pieszego powyżej przeciętnej.
Ogólne dane auta |
Klasa |
Auta najmniejsze |
Nadwozie |
3-drzwiowy hatchback |
Masa |
1165 kg |
Uśrednione wyniki testu |
Bezpieczeństwo dorosłego |
|
Potrącenie pieszego |
|
Bezpieczeństwo dziecka |
-
|
System zabezpieczeń jest efektywny pomimo zbyt dużego nacisku na klatkę piersiową. Konstrukcja mocna - tylko niewielkie uszkodzenia podłogi i przedniego panelu. Jak to bywa w małych autach trudno o przestrzeń, która zapewniała by pełną ochronę kolan. Zarówno kolumna kierownicza jak i zapłon oraz drążek nadal stanowią zagrożenie. 3-punktowy tylny centralny pas to duży plus.
Ochrona kierowcy
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Ochrona pasażera
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Ochrona w tym rodzaju testów okazała się wystarczająca. Przy braku bocznych poduszek powietrznych to bardzo dobry wynik. Zanotowano jednak obciążenie klatki piersiowej, brzucha oraz miednicy.
Ochrona kierowcy
zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu |
Zderzenie czołowe |
11 pkt (69%)
|
Zderzenie boczne |
14 pkt (88%)
|
Pasy bezpieczeństwa |
0 pkt (0%) |
Zderzenie ze słupem |
0 pkt (0%) |
Potrącenie pieszego |
14 pkt (50%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy |
36 % |
Wyposażenie samochodu |
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
Maska posiada obszary, dzięki którym w przypadku potrącenia zmniejsza się ryzyko obrażeń głowy pieszego. Jednak boki i przednia część są "nieprzyjazne". Fiesta uzyskał jedną z lepszych ocen w swojej klasie. |
Zabezpieczenie dziecka |
System bezpieczeństwa dziecka ma być wymieniony. Mimo to, ten testowany spisuje się dobrze chroniąc głowy dzieci podczas zderzenia bocznego. W przypadku czołowego wyniki nie są już tak dobre. Przycisk dezaktywujący przednią poduszkę powietrzną pasażera dostępny jest jako wyposażenie dodatkowe.
|
1,5 - letniego |
Britax Roemer Baby-safe
tyłem do kierunku jazdy
|
3,0 - letniego |
Britax Renaissancetyłem do kierunku jazdy
|