Fiesta uzyskała 3 gwiazdki za ochronę w czasie zderzenia czołowego i bocznego. Wszystkie nowe standardy zostały spełnione oprócz normy przesunięcia tylnego kierownicy. Podczas czołowego największym problemem były uszkodzenia, choć kabina pozostała stabilna. Również naciski i ochrona kolan sprawiają kłopoty. Jeśli chodzi o boczne to należy zwrócić uwagę na zbyt duże obciążenie klatki piersiowej.
Ogólne dane auta |
Klasa |
Auta najmniejsze |
Nadwozie |
3-drzwiowy hatchback |
Masa |
929 kg |
Uśrednione wyniki testu |
Bezpieczeństwo dorosłego |
|
Potrącenie pieszego |
|
Bezpieczeństwo dziecka |
-
|
Podczas zderzenia czołowego kabina pasażerska zachowała stabilność mimo pewnych zniekształceń i uszkodzenia przedniego panelu. Tylne przesunięcie kierownicy wyniosło 125 mm. Drzwi kierowcy lekko się zablokowały, należało użyć siły by je otworzyć. Za to uszkodzenie podłogi było naprawdę poważne. Ochrona głowy kierowcy oraz szyi została oceniona jako "dobra". Jednak ogólne wyniki zaniża zbyt duże przesunięcie kierownicy. Pozytywnie na ocenę wpływa zachowanie na odpowiednim poziomie nacisku ze strony pasów bezpieczeństwa. Również dobrą ocenę dolnych partii nóg zmniejsza jednak zagrożenie ze strony twardych elementów deski rozdzielczej. Zabezpieczenie kolan zawiodło. Mają kontakt z elementami przedniego panelu i kolumny sterowniczej co stwarza duże ryzyko obrażeń. W przypadku pasażera poziom bezpieczeństwa jest nieco wyższy.
Ochrona kierowcy
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Ochrona pasażera
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Fiesta zapewnia bezpieczeństwo głowy i brzucha kierowcy w tym rodzaju testów. Jednak jeśli chodzi o klatkę piersiową jest już "słabo". Podobnie w przypadku miednicy. Słaby wynik.
Ochrona kierowcy
zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu |
Zderzenie czołowe |
N/A
|
Zderzenie boczne |
N/A
|
Uśredniony wynik zderzeniowy |
0 % |
Wyposażenie samochodu |
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
Przednia krawędź i zderzak dają pewną amortyzację zarówno jeśli chodzi o pieszego dorosłego jak i dziecko. Niestety górna część maski nie spełnia wymagań dla ochrony głowy. Tylko 1 gwiazdka. |
Zabezpieczenie dziecka |
Fotelik przodem do kierunku jazdy Romer Peggy był zarekomendowany przez Ford´a. Podczas testu zderzenia czołowego spisał się bardzo dobrze. Jednak górna część ciała dziecka przesunęła się do przodu, co grozi obrażeniami. Wyniki zderzenia bocznego "bardzo słabe".
|
1,5 - letniego |
brak danych
|
3,0 - letniego |
Roemer Peggyprzodem do kierunku jazdy
|