Szukaj
Ford
Ford
4,1 (16 923 oceny)
Wybierz inną markę
Polecamy
Ford w pigułce

Test euroncap Ford Explorer Plug-in Hybrid, LHD

Ford Explorer Plug-in Hybrid, LHD
2019
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy
Klasa auta:
Duże auta terenowe
Masa auta:
2518 kg
Wynik testu
87%
Ochrona dorosłego
86%
Ochrona dziecka
61%
Zabezpieczenie przechodnia
76%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

33.2 pkt | 87 %

Przedział pasażerski Forda Explorer pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i ud zarówno kierowcy jak i pasażera. Jednak kontrola powypadkowa ujawniła miejsca na desce rozdzielczej, które mogą stanowić zagrożenie dla kolan i kości udowych osób o różnej wielkości oraz osób siedzących w różnych pozycjach. W związku z tym ochronę ciała została ostatecznie oceniona jako marginalna. W próbie zderzenia ze sztywną barierą na pełnej szerokości, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała kierowcy była dobra lub wystarczająca. Ochrona została oceniona jako marginalna dla klatki piersiowej tylnego pasażera, w oparciu o odczyty z manekina dotyczące ściśnięcia, ale w pozostałych przypadkach ochrona była dobra. W próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona była dobra dla wszystkich krytycznych obszarów ciała i Explorer zdobył maksymalną ilość punktów. W bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, ochrona dla wszystkich obszarów ciała była dobra, oprócz klatki piersiowej, gdzie ochrona została oceniona jako marginalna. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach, wykazały dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń, wykazała dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego. Explorer posiada w standardowym wyposażeniu autonomiczny system hamowania awaryjnego (AEB), który działa przy niskich prędkościach, typowych dla ruchu miejskiego, gdzie często dochodzi do urazów kręgosłupa szyjnego.

Uderzenie przodem
6,2pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
7,6 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
14,2pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
1,6pkt
AEB Miasto
3,7 pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

42.2 pkt | 86 %

W próbie zderzenia czołowego, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra lub wystarczająca zarówno dla manekina dziecka 6-cio jak i 10-cio letniego. W próbie bocznego zderzenia z barierą, wszystkie krytyczne obszary ciała obu manekinów były dobrze chronione. W związku z czym Explorer otrzymał maksymalną liczbę punktów. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Do kierowcy dociera czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej i system został doceniony. Opcjonalne siedzenia trzeciego rzędu zostały wyposażone w punkty mocowania ISOFIX/i-Size. Jednak stwierdzono problemy podczas kontroli instalacji CRS na tych siedzeniach.

Bazowa ocena auta
24,0pkt

Uderzenie z przodu
16,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
8,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
8,0 pkt
Montaż
10,2pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Britax Romer Kidfix XP
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Booster cushion
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

29.4 pkt | 61 %

Ochrona zapewniona przez maskę dla głowy potrąconego pieszego była dobra w niektórych miejscach, ale bardzo słaba przy jej krawędziach. Zderzak zapewnił dobrą lub odpowiednią ochronę dla nóg pieszego, ochrona miednicy była jednak bardziej zróżnicowana. System AEB jest zdolny do wykrywania niektórych niechronionych użytkowników drogi, takich jak piesi, tak samo jak innych pojazdów. W testach jego reakcji na pieszych system działał dobrze. W przypadku bardziej wymagających testów rowerzystów system wykazał marginalny poziom ochrony.

AEB Niechronieni użytkownicy drogi
7,4 pkt
Głowa
13,7 pkt
Miednica
2,8 pkt
Nogi
5,5 pkt
Ochrona pieszego w czasie zdarzenia
22,0 pkt
AEB Pieszy
4,8pkt
AEB Rowerzysta
2,6 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

10 pkt | 76 %

System AEB wykazał się dobrą skutecznością działania w próbach reakcji na inne pojazdy przy prędkościach pozamiejskich. Przypomnienie o pasach bezpieczeństwa jest standardowym wyposażeniem dla wszystkich miejsc. Asystent pasa ruchu pomaga uniknąć niezamierzonej zmiany pasa ruchu. Asystent prędkości wykorzystuje cyfrowe mapowanie oraza kamerę do wykrywania lokalnych ograniczeń prędkości. Informacja o ograniczeniach jest prezentowana kierowcy, pozwalając mu ustawić odpowiednio ogranicznik prędkości.

Ogranicznik prędkości
2,7 pkt
Asystent pasa ruchu
2,5 pkt
Przypominacz o pasach
2,5 pkt
Systemy AEB
2,3 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Pre-Collision Assist with AEB
    Opcjonalny
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Dobry