Ogólne dane auta | |
---|---|
Klasa | Małe auta rodzinne |
Nadwozie | 5-drzwiowy hatchback |
Masa | 1080 kg |
Uśrednione wyniki testu | |
---|---|
Bezpieczeństwo dorosłego | |
Potrącenie pieszego | |
Bezpieczeństwo dziecka | - |
Kabina pasażerska okazała się być niestabilna w trakcie testów. Podłoga doznała uszkodzenia w pobliżu progu drzwi co naraziło na obrażenia stopy kierowcy. Co więcej, kolumna kierownicza nie jest zaopatrzona w żaden amortyzujący element, który zmniejszyłby ryzyko obrażeń nóg. Również pedały sterownicze wyłamują się silnie do tyłu stwarzając niebezpieczeństwo dla kostek. Na koniec oceniono, że nacisk na klatkę piersiową pasażera jest zbyt wysoki.
Pierwotne testy dowiodły, że podczas takiego zderzenia klatka piersiowa kierowcy jest narażona na poważne obrażenia. Dzięki poprawkom, Escort spełnia wymogi z października 1998. Mimo wszystko jednak ryzyko nadal istnieje.
Szczegóły testu | |
---|---|
Zderzenie czołowe | 3 pkt (19%) |
Zderzenie boczne | 11 pkt (69%) |
Pasy bezpieczeństwa | 0 pkt (0%) |
Zderzenie ze słupem | 0 pkt (0%) |
Potrącenie pieszego | 18 pkt (64%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy | 29 % |
Wyposażenie samochodu |
---|
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
---|
Maska zapewnia pewną amortyzację dla pieszego, ale inne elementy nadal wymagają poprawek. |
Zabezpieczenie dziecka | |
---|---|
Foteliki zapewniają odpowiedni poziom bezpieczeństwa podczas zderzenia czołowego. W trakcie bocznego głowa starszego dziecka nie jest jednak w pełni chroniona. |
|
1,5 - letniego | brak danych |
3,0 - letniego | brak danych |