Przedział pasażerski Edgea pozostał stabilny w testach zderzenia czołowego z odkształcalną barierą. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera. Ford pokazał, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony dla pasażerów o różnych rozmiarach oraz siedzących na różnych miejscach. W próbie na pełnej szerokości sztywnej bariery ochrona kierowcy była dobra, poza klatką piersiową której ochrona była wystarczająca. Natomiast odczyty z manekina pasażera wskazały bardzo słabą ochronę głowy i klatki piersiowej, z parametrami urazów dla obu obszarów ciała przekraczającymi limity bezpieczeństwa. W teście bocznego zderzenia przyznano maksymalną ilość punktów, z dobrą ochroną dla wszystkich krytycznych obszarów ciała. W bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, odczytane z manekinów ściśnięcie żeber wskazało mierny poziom ochrony klatki piersiowej. Testy przednich foteli oraz zagłówków pokazały dobrą ochronę przeciwko urazom kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu; geometryczna ocena tylnich siedzeń wskazała również dobrą ochronę przeciwko urazom kręgosłupa szyjnego. Edge posiada autonomiczny system hamowania awaryjnego działający przy niskich prędkościach, typowych dla ruchu miejskiego, gdzie często dochodzi do urazów kręgosłupa szyjnego. System wypadł dobrze w testach Euro NCAP, unikając kolizji z zatrzymanym samochodem przy prawie każdej sprawdzanej prędkości.
W zderzeniu czołowym teście zderzeniowym, odczyty z manekina 6-letniego wskazały mierną ochronę klatki piersiowej i bardzo słabą ochronę szyi. Podobnie ochrona szyi manekina 10-letniego została oceniona jako bardzo słaba, było to wynikiem dużych sił rozciągających podczas testu. W bocznym zderzeniu ochrona była dobra i przyznano maksymalną ilość punktów. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić przewożenie fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Kierowca otrzymuje czytelną informację dotyczącą stanu poduszki i system został doceniony. Wszystkie typy fotelików dla których Edge jest zaprojektowany mogą zostać prawidłowo zamontowane i ulokowane w samochodzie.
Pokrywa silnika zapewnia przeważnie dobrą lub wystarczającą ochronę dla głowy pieszego. Zderzak zdobył maksymalną ilość punktów w testach Euro NCAP, z dobrą ochroną we wszystkich sprawdzanych miejscach. Natomiast ochrona zapewniona dla miednicy była bardziej zróżnicowana, wahając się od dobrej do bardzo słabej. Autonomiczny system hamowania awaryjnego potrafi wykrywać pieszych i wypadł na poziomie wystarczającym w testach Euro NCAP, uniknął lub złagodził kolizje z obiektem w kilku scenariuszach.
Edge posiada system przypominania o pasach bezpieczeństwa dla przednich i tylnich siedzeń. Będący standardowym wyposażeniem autonomiczny system hamownia awaryjnego pokazał dobre działanie w testach swojej funkcjonalności przy prędkościach pozamiejskich, z całkowitym uniknięciem przeszkody w kilku scenariuszach testu. Edge posiada także system wspomagający utrzymanie na pasie ruchu, który ostrzega kierowcę gdy samochód zmierza do przekroczenia linii i delikatnie kieruje samochód z powrotem na swój pas oraz inteligentny ogranicznik prędkości rozpoznający ograniczenia i pozwalający kierowcy ustawić ogranicznik do rozpoznanej prędkości.