Szukaj
Ford
Ford
4,1 (16 943 oceny)
Wybierz inną markę
Polecamy
Ford w pigułce

Ford C-MAX 2003

Focus C-Max posiada mocną i stabilną konstrukcję dla bezpieczeństwa pasażerów. System ochrony zawiera sprawne poduszki powietrzne i utrzymuje klatkę piersiową kierowcy oraz głowę daleko od kierownicy. Osłona boczna - boczne wbudowane poduszki powietrzne na tułów oraz na głowę - robi wrażenie. Focus C-MAX uzyskał 4 gwiazdki za ochronę dziecka.
Ogólne dane auta
Klasa Minivany
Nadwozie minivan
Masa 1420 kg
Uśrednione wyniki testu
Bezpieczeństwo dorosłego
Potrącenie pieszego
Bezpieczeństwo dziecka

Ochrona przy uderzeniach

Podwójne powiązane poduszki powietrzne wraz z pasami z napinaczami i ogranicznikami są efektywne, mimo zbyt dużego nacisku na klatkę piersiową pasażera. Również kierowca ryzykuje obrażenia kolan z powodu twardych elementów deski rozdzielczej. Małe zniekształcenie przedniego panelu oraz podłogi. Dodatkowy plus - wszystkie pasy tylne 3-pktowe.

Ochrona kierowcy

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Ochrona pasażera

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Wbudowane poduszki powietrzne na tułów i głowę stanowią standardowe wyposażenie wszystkich modeli. Niestety auto nie uzyskało maksimum punktów z powodu zbyt dużego nacisku manekina na powierzchnię fotela.

Ochrona kierowcy

zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu
Zderzenie czołowe 13 pkt (81%)
Zderzenie boczne 15 pkt (94%)
Pasy bezpieczeństwa 1 pkt (33%)
Zderzenie ze słupem 2 pkt (100%)
Potrącenie pieszego 14 pkt (50%)
Bezpieczeństwo dziecka 38 pkt (88%)
Uśredniony wynik zderzeniowy 76 %
Wyposażenie samochodu
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa
Przednia poduszka powietrzna kierowcy
Przednia poduszka powietrzna pasażera
Boczne poduszki powietrzne na ciało
Boczne poduszki powietrzne na głowę
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
ISOfix przednie
ISOfix tylne
Ochrona pieszego

Maska zapewnia amortyzację dla głowy dorosłego lub dziecka. Również krawędź przednia spisuje się dobrze. Tylko zderzak wydaje się "nieprzyjazny".

Zabezpieczenie dziecka

Starsze "dziecko" zostało umieszczone w foteliku Britax Romer Duo Plus przodem do kierunku jazdy, młodsze w Britax Romer Baby Safe - tyłem. Zastosowano do montażu normalne pasy. Zachowano bezpieczeństwo na odpowiednim poziomie mimo zbyt dużego nacisku na klatkę piersiową oraz obciążenia głowy 1,5-rocznego pasażera podczas zderzenia czołowego. Etykiety są jasne i trwałe. Rysunek (który może być usunięty) na końcu przedniego panelu to jedyne ostrzeżenie przed montażem fotelika na przednim siedzeniu przy aktywnej poduszce powietrznej.

1,5 - letniego Britax Roemer Baby-safe tyłem do kierunku jazdy
3,0 - letniego Britax Roemer Duo Plustyłem do kierunku jazdy

Zdjęcia

Ford C-MAX