Szukaj
Ford
Ford
4,1 (16 933 oceny)
Wybierz inną markę
Polecamy
Ford w pigułce

Test euroncap Ford B-MAX 1.5 diesel 'Trend', LHD

Ford B-MAX 1.5 diesel 'Trend', LHD
2012
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy coupe
Klasa auta:
Minivany
Masa auta:
1357 kg
Wynik testu
92%
Ochrona dorosłego
84%
Ochrona dziecka
67%
Zabezpieczenie przechodnia
71%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

33 pkt | 92 %

Podczas zderzenia czołowego kabina pasażerska pozostała stabilna. Czujniki na manekinach wykazały dobrą ochronę kolan i kości udowych zarówno kierowcy jak i pasażera. Model wykazał, że podobny poziom ochrony zostanie dostarczony pasażerom różnych rozmiarów, zajmujących pozostałe miejsca. Model zdobył maksymalną liczbę punktów za ochronę pasażera siedzącego z przodu w teście wpływu frontowego. Podobnie, maksymalną liczbę punktów model uzyskał z teście bariery bocznej. W poważniejszym teście słupa bocznego zabezpieczenie przed urazami klatki piersiowej kierowcy zostało ocenione jako marginalne. Przednie siedzenia i zagłówki zapewniły dobre zabezpieczenie przed urazami kręgosłupa szyjnego podczas uderzenia w tył pojazdu.

Uderzenie przodem
14,7pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku przez auto
8,0pkt
Zderzenie ze słupem
7,0pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
3,2pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

41 pkt | 84 %

Model zdobył maksymalną liczbę punktów za ochronę dziecka 18-miesięcznego oraz 3-letniego w badaniach dynamicznych. Podczas testów bariery bocznej obu manekinom dostarczona ochrona została oceniona jako odpowiednia. Zminimalizowano ryzyko uszkodzenia ciała elementami wnętrza pojazdu. Poduszka powietrzna pasażera może zostać odłączona, co pozwala na ustawienie fotelika dla dziecka tyłem do kierunku jazdy. System informujący kierowcę o aktualnym statusie poduszki powietrznej został nagrodzony. W pojeździe znajdują się informacje o niebezpieczeństwie płynącym z nieodpowiedniego ustawienia fotelika dla dziecka, względem aktywnej poduszki powietrznej pasażera.

Bazowa ocena auta
8,0pkt
Wydajność
9,1pkt
Instrukcja
4,0pkt
Montaż
2,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Britax Romer Babysafe+
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 18 miesięcy
Dziecko 18 miesięcy
Wydajność
12,0pkt
Instrukcja
4,0pkt
Montaż
2,0pkt
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Britax Roemer Duo Plus ISOFIX
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Dziecko 36 miesięcy

Niechronieni użytkownicy drogi

24 pkt | 67 %

Model zdobył maksymalną liczbę punktów za ochronę dostarczoną do nóg pieszego przez zderzak. W większości obszarów mogących zostać uderzonymi przez głowę osoby dorosłej ochrona oferowana przez maskę w przeważającej mierze była kiepska. Jednak w przypadku obszarów mogących zostać uderzonymi przez głowę dziecka maska zapewniała ochronę ocenioną jako dobrą.

Głowa
15,0 pkt
Miednica
3,0 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

5 pkt | 71 %

Elektroniczna kontrola stabilności jest standardowym elementem wyposażenia i spełnia wymogi Euro NCAP. System przypominający o zapięciu pasów jest standardowym elementem wyposażenia, obejmuje tylko miejsca z przodu pojazdu. Ogranicznik prędkości nie jest dostępny.

Ogranicznik prędkości
0,0 pkt
System stabilizacji pojazdu
3,0 pkt
Przypominacz o pasach
2,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer