Ostatni Fiat Stilo uzyskał 4 gwiazdki w powtórzonych testach ochrony podczas zderzenia czołowego i bocznego. Poprawki uwzględniały ramę kabiny, skrzynię pedałów sterowniczych, panel przedni, nagrzewający się element za deską rozdzielczą oraz zamki w tylnych drzwiach. Ochrona dziecka jest dobra. Jednak w przypadku modelu z silnikiem 1.6, który był testowany, ochrona pieszego uzyskała tylko 1 gwiazdkę.
Ogólne dane auta |
Klasa |
Małe auta rodzinne |
Nadwozie |
coupe |
Masa |
1278 kg |
Uśrednione wyniki testu |
Bezpieczeństwo dorosłego |
|
Potrącenie pieszego |
|
Bezpieczeństwo dziecka |
|
Podwójne poduszki powietrzne, ograniczniki napięcia i napinacze pasów spisują się dobrze wraz ze stabilną oraz mocną konstrukcją. Niestety kierowca doznaje silnego nacisku na klatkę piersiową. Twarde elementy deski rozdzielczej i całego panelu przedniego stanowią poważne zagrożenie dla kolan pasażera i kierowcy. Zanotowano tylko niewielkie zniekształcenie podłogi. System kontroli pedałów pracuje prawidłowo, mimo, że po zderzeniu hamulec był zablokowany. Nie jest to jednak wielka wada.
Ochrona kierowcy
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Ochrona pasażera
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Bardzo dobry system ochrony zawiera poduszki powietrzne na tułów oraz na głowę, które zabezpieczają również pasażerów na tylnych siedzeniach. Jednak w trakcie testów boczna poduszka pozostała częściowo w siedzeniu. Również obciążenie klatki piersiowej i pleców kierowcy było zbyt wysokie.
Ochrona kierowcy
zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu |
Zderzenie czołowe |
11 pkt (69%)
|
Zderzenie boczne |
13 pkt (81%)
|
Pasy bezpieczeństwa |
1 pkt (33%) |
Zderzenie ze słupem |
2 pkt (100%) |
Potrącenie pieszego |
8 pkt (29%) |
Bezpieczeństwo dziecka |
37 pkt (86%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy |
66 % |
Wyposażenie samochodu |
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
Testowano wersję Stilo z silnikiem 1.6. Testy 1.4 są rozważane w przyszłości. Krawędź przednia auta gwarantuje niski poziom amortyzacji. Zderzak natomiast nie oferuje żadnej ochrony. |
Zabezpieczenie dziecka |
Dwójka małych pasażerów była umieszczona w fotelikach Britax Romer Duo Plus, przy użyciu pasów z mocowaniami ISOFIX. Trwała etykieta w siedmiu językach na osłonie przeciwsłonecznej pasażera ostrzega przed montowaniem fotelika na przednim siedzeniu przy włączonej poduszce. 1,5-roczne dziecko było chronione podczas obu testów, 3-letnie: tylko w trakcie bocznego. Niestety nacisk na klatkę piersiową podczas zderzenia czołowego jest nieco za duży.
|
1,5 - letniego |
Britax Roemer Duo Plus
przodem do kierunku jazdy
|
3,0 - letniego |
Britax Roemer Duo Plusprzodem do kierunku jazdy
|