Ogólne dane auta | |
---|---|
Klasa | Auta najmniejsze |
Nadwozie | 5-drzwiowy hatchback |
Masa | 866 kg |
Uśrednione wyniki testu | |
---|---|
Bezpieczeństwo dorosłego | |
Potrącenie pieszego | |
Bezpieczeństwo dziecka | - |
Podczas zderzenia czołowego, kabina okazała się niestabilna z powodu uszkodzeń konstrukcji przednich drzwi oraz panelu przedniego. Poziom uszkodzeń nie był jednak duży. Drzwi kierowcy wygięły się powodując dodatkowo uszkodzenia podłogi. By je otworzyć po zderzeniu, podobnie jak w przypadku drzwi kierowcy, należało użyć siły. Kierownica przesunęła się w tył o 213 mm, co znacznie przekracza normę. Ochrona głowy oceniona jest dobrze mimo niestabilnego kontaktu z poduszką powietrzną i uszkodzeń kierownicy. Ochrona szyi - "dobra". Natomiast zabezpieczenie klatki piersiowej jest "wystarczające", ocenę obniżono z powodu kontaktu z deską rozdzielczą. Osłona kolan zawiodła, uderzyły one w twarde elementy oraz przedni panel - "słabo". Dodatkowo, uszkodzenie podłogi może stać się źródłem obrażeń stóp i kostek.
Ochrona głowy była "dobra". Niestety z powodu nacisku na klatkę piersiową, ocena w tym przypadku jest "słaba". Natomiast osłona brzucha jest wystarczająca dla zapewnienia kierowcy bezpieczeństwa. Jednak ogólne wyniki nie wypadają dobrze, również z powodu niskiego poziomu ochrony miednicy.
Szczegóły testu | |
---|---|
Zderzenie czołowe | 0 pkt (0%) |
Zderzenie boczne | 0 pkt (0%) |
Pasy bezpieczeństwa | 0 pkt (0%) |
Zderzenie ze słupem | 0 pkt (0%) |
Potrącenie pieszego | 0 pkt (0%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy | 0 % |
Wyposażenie samochodu |
---|
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
---|
Obszary maski testowane dla ochrony głowy pieszego dały wyniki powyżej przeciętnej w 5 na 6 przypadków. Gorzej spisuje się przednia krawędź - ocena poniżej przeciętnej. |
Zabezpieczenie dziecka | |
---|---|
Zastosowano fotelik Britax Supercruiser z logo Fiata. Podczas czołowego zderzenia bezpieczeństwo zostało zapewnione, jednak przesunięcie w pionie okazało się być zbyt duże. Dodatkowo, niewystarczająca ochrona głowy pozwala na niebezpieczne przesunięcie w przód i uderzenie w bok siedzenia. W trakcie uderzenia bocznego fotelik był stabilny. Głowa była dobrze zabezpieczona. |
|
1,5 - letniego | brak danych |
3,0 - letniego | Britax Supercruiserprzodem do kierunku jazdy |