Szukaj
Fiat
Fiat
3,9 (19 215 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Fiat w pigułce

Fiat Punto 55S 1996

Punto został nagrodzony 2 gwiazdkami za bezpieczeństwo w trakcie zderzenia czołowego oraz bocznego. Wszystkie nowe wymagania Euro NCAP zostały spełnione oprócz normy przesunięcia w tył kierownicy. Podczas zderzenia czołowego największymi minusami były poważne zniekształcenia i niestabilność kabiny pasażerskiej. Słaba ochrona dolnej części kończyn i kolan. Niestety również kontakt głowy z poduszką powietrzną w trakcie testów okazał się niepewny, co w przypadku różnych pozycji i rozmiarów kierowcy może stwarzać pewne problemy. W przypadku zderzenia bocznego zalecamy obniżenie poziomu nacisku na klatkę piersiową oraz miednicę.
Ogólne dane auta
Klasa Auta najmniejsze
Nadwozie 5-drzwiowy hatchback
Masa 866 kg
Uśrednione wyniki testu
Bezpieczeństwo dorosłego
Potrącenie pieszego
Bezpieczeństwo dziecka -

Ochrona przy uderzeniach

Podczas zderzenia czołowego, kabina okazała się niestabilna z powodu uszkodzeń konstrukcji przednich drzwi oraz panelu przedniego. Poziom uszkodzeń nie był jednak duży. Drzwi kierowcy wygięły się powodując dodatkowo uszkodzenia podłogi. By je otworzyć po zderzeniu, podobnie jak w przypadku drzwi kierowcy, należało użyć siły. Kierownica przesunęła się w tył o 213 mm, co znacznie przekracza normę. Ochrona głowy oceniona jest dobrze mimo niestabilnego kontaktu z poduszką powietrzną i uszkodzeń kierownicy. Ochrona szyi - "dobra". Natomiast zabezpieczenie klatki piersiowej jest "wystarczające", ocenę obniżono z powodu kontaktu z deską rozdzielczą. Osłona kolan zawiodła, uderzyły one w twarde elementy oraz przedni panel - "słabo". Dodatkowo, uszkodzenie podłogi może stać się źródłem obrażeń stóp i kostek.

Ochrona kierowcy

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Ochrona pasażera

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Ochrona głowy była "dobra". Niestety z powodu nacisku na klatkę piersiową, ocena w tym przypadku jest "słaba". Natomiast osłona brzucha jest wystarczająca dla zapewnienia kierowcy bezpieczeństwa. Jednak ogólne wyniki nie wypadają dobrze, również z powodu niskiego poziomu ochrony miednicy.

Ochrona kierowcy

zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu
Zderzenie czołowe 0 pkt (0%)
Zderzenie boczne 0 pkt (0%)
Pasy bezpieczeństwa 0 pkt (0%)
Zderzenie ze słupem 0 pkt (0%)
Potrącenie pieszego 0 pkt (0%)
Uśredniony wynik zderzeniowy 0 %
Wyposażenie samochodu
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa
Przednia poduszka powietrzna kierowcy
Przednia poduszka powietrzna pasażera
Boczne poduszki powietrzne na ciało
Boczne poduszki powietrzne na głowę
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
ISOfix przednie
ISOfix tylne
Ochrona pieszego

Obszary maski testowane dla ochrony głowy pieszego dały wyniki powyżej przeciętnej w 5 na 6 przypadków. Gorzej spisuje się przednia krawędź - ocena poniżej przeciętnej.

Zabezpieczenie dziecka

Zastosowano fotelik Britax Supercruiser z logo Fiata. Podczas czołowego zderzenia bezpieczeństwo zostało zapewnione, jednak przesunięcie w pionie okazało się być zbyt duże. Dodatkowo, niewystarczająca ochrona głowy pozwala na niebezpieczne przesunięcie w przód i uderzenie w bok siedzenia. W trakcie uderzenia bocznego fotelik był stabilny. Głowa była dobrze zabezpieczona.

1,5 - letniego brak danych
3,0 - letniego Britax Supercruiserprzodem do kierunku jazdy

Zdjęcia

Fiat Punto 55S