Szukaj
Fiat
Fiat
3,9 (19 215 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Fiat w pigułce

Fiat Panda 2004

Konstrukcja Pandy jest mocna i stabilna. Mimo napinaczy z ogranicznikami napięcia, zanotowano duży nacisk na klatkę piersiową pasażera podczas zderzenia czołowego i bocznego. Drzwi po zderzeniu bocznym można było bez przeszkód otworzyć. Ochrona dziecka oraz ochrona pieszego niestety zawiodły.
Ogólne dane auta
Klasa Auta najmniejsze
Nadwozie minivan
Masa 850 kg
Uśrednione wyniki testu
Bezpieczeństwo dorosłego
Potrącenie pieszego
Bezpieczeństwo dziecka

Ochrona przy uderzeniach

System zabezpieczeń zawiera pojedyncze powiązane poduszki powietrzne oraz pasy z napinaczami i ogranicznikami napięcia. Podłoga została zniekształcona w niewielkim stopniu, ale przesunięcie sprzęgła jest stanowczo zbyt duże by w pełni chronić stopy kierowcy. Twarde i "agresywne" elementy deski rozdzielczej stanowią bardzo poważne ryzyko obrażeń.

Ochrona kierowcy

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Ochrona pasażera

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Wyniki nie są najlepsze. Wysokie obciążenie klatki piersiowej oraz kręgosłupa manekina. W trakcie zderzenia zamek drzwi zawiódł, w efekcie te otworzyły się.

Ochrona kierowcy

zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu
Zderzenie czołowe 10 pkt (63%)
Zderzenie boczne 10 pkt (63%)
Pasy bezpieczeństwa 0 pkt (0%)
Zderzenie ze słupem 0 pkt (0%)
Potrącenie pieszego 6 pkt (21%)
Bezpieczeństwo dziecka 21 pkt (49%)
Uśredniony wynik zderzeniowy 43 %
Wyposażenie samochodu
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa
Przednia poduszka powietrzna kierowcy
Przednia poduszka powietrzna pasażera
Boczne poduszki powietrzne na ciało
Boczne poduszki powietrzne na głowę
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
ISOfix przednie
ISOfix tylne
Ochrona pieszego

Tylko potencjalne krytyczne dla głowy dorosłego obszary maski zapewniają pewną ochronę. Przednia krawędź oraz zderzak są w przeważającej mierze "nieprzyjazne". Słaby wynik.

Zabezpieczenie dziecka

Auto nie posiada przedniej poduszki powietrznej pasażera, nie ma więc zagrożenia w przypadku montażu fotelika tyłem do kierunku jazdy. W przypadku obu dzieci zastosowano foteliki przodem do kierunku jazdy Kiddy Life. Zamontowano je przy użyciu normalnych pasów. Odnotowano nacisk na klatki piersiowe, ale nie grozi on obrażeniami. Niestety starsze dziecko nie było dostatecznie chronione zarówno podczas czołowego jak i bocznego zderzenia.

1,5 - letniego Kiddy Life przodem do kierunku jazdy
3,0 - letniego Kiddy Lifeprzodem do kierunku jazdy

Zdjęcia

Fiat Panda