Fiat zdecydował się na poprawki po pierwotnych testach. Mimo to, ulepszone auto nie zostanie wprowadzone jeszcze w tym roku do sprzedaży. Euro NCAP publikuje więc oryginalne wyniki testów. Niepoprawiona wersja Mulitpli prezentuje się nie najlepiej w trakcie zderzenia czołowego. Dużo wyższa ocena w przypadku bocznego, zwłaszcza, że samochód nie posiada bocznych poduszek powietrznych. Dzieci były dobrze chronione, mimo pewnych problemów z pasem w trakcie zderzenia.
Ogólne dane auta |
Klasa |
Minivany |
Nadwozie |
5-drzwiowy minivan |
Masa |
1480 kg |
Uśrednione wyniki testu |
Bezpieczeństwo dorosłego |
|
Potrącenie pieszego |
|
Bezpieczeństwo dziecka |
-
|
Struktura auta wypadła słabo. Twarde elementy poniżej przedniego panelu narażają kolana i uda pasażerów na poważne obrażenia. Głowa kierowcy uderzyła w kierownicę, a rama deski rozdzielczej zaczęła się odrywać od panelu. Jednak 3-pktowe pasy zarówno z tyłu jak i z przodu poprawiają ogólną ocenę ochrony. Poduszka powietrzna pasażera zapewnia bezpieczeństwo.
Ochrona kierowcy
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Ochrona pasażera
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Wynik Multipli w tym teście jest zaskakująco dobry, mimo braku bocznych poduszek.
Ochrona kierowcy
zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu |
Zderzenie czołowe |
3 pkt (19%)
|
Zderzenie boczne |
16 pkt (100%)
|
Pasy bezpieczeństwa |
0 pkt (0%) |
Zderzenie ze słupem |
0 pkt (0%) |
Potrącenie pieszego |
13 pkt (46%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy |
29 % |
Wyposażenie samochodu |
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
Wyniki w tej sekcji są zbliżone do ocen aut podobnej klasy. Zderzak i przednia krawędź nie uzyskały punktów. |
Zabezpieczenie dziecka |
Poduszka powietrzna pasażera w standardzie może być niebezpieczna dla dziecka w foteliku tyłem do kierunku jazdy. Etykieta niestety nie spełnia wymogów Euro NCAP, nie ostrzega przed poważnymi obrażeniami i śmiercią. Zbyt skomplikowany mechanizm dezaktywujący poduszkę nie spełnia zadania. Do testów użyto fotelików Lineaccessori-branded Kiddy 2000. Część pasa bezpieczeństwa, mająca chronić ramię dziecka, zsunęła się w trakcie zderzenia, co może prowadzić do obrażeń.
|
1,5 - letniego |
Kiddy 2000
przodem do kierunku jazdy
|
3,0 - letniego |
Kiddy 2000przodem do kierunku jazdy
|