Szukaj
Fiat
Fiat
3,9 (19 213 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Fiat w pigułce

Fiat Idea 2006

Ogólne dane auta
Klasa Minivany
Nadwozie 5-drzwiowy minivan
Masa 1155 kg
Uśrednione wyniki testu
Bezpieczeństwo dorosłego
Potrącenie pieszego
Bezpieczeństwo dziecka

Ochrona przy uderzeniach

Podczas testu klatka piersiowa kierowcy miała kontakt z kierownicą. Elementy deski rozdzielczej grożą potencjalnymi obrażeniami kolan i ud zarówno kierowcy jak i pasażera.

Ochrona kierowcy

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Ochrona pasażera

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Idea była testowana bez poduszki powietrznej chroniącej klatkę piersiową, jaka jest już dostępna w większości krajów. Odnotowano wysokie obciążenie kręgosłupa, który redukuje nacisk na klatkę piersiową. Ochronę w tym przypadku oceniono więc na "słabą".

Ochrona kierowcy

zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Ochrona pieszego

dobra
wystarczająca
marginalna
Szczegóły testu
Zderzenie czołowe 9 pkt (56%)
Zderzenie boczne 13 pkt (81%)
Pasy bezpieczeństwa 1 pkt (33%)
Zderzenie ze słupem 2 pkt (100%)
Potrącenie pieszego 8 pkt (29%)
Bezpieczeństwo dziecka 23 pkt (53%)
Uśredniony wynik zderzeniowy 51 %
Wyposażenie samochodu
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa
Przednia poduszka powietrzna kierowcy
Przednia poduszka powietrzna pasażera
Boczne poduszki powietrzne na ciało
Boczne poduszki powietrzne na głowę
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
ISOfix przednie
ISOfix tylne
Ochrona pieszego

Brak punktów za zderzak i krawędź przednią. Bardzo słaby wynik.

Zabezpieczenie dziecka

Przednia poduszka powietrzna pasażera posiada opcję "off". Mimo to informacja o jej statusie nie jest wystarczająco jasna. Etykieta ostrzegająca przed używaniem fotelika przy włączonej poduszce nie spełniła wymogów Euro NCAP. 3-punktowe mocowania ISOFIX są dostępne tylko w wyposażeniu dodatkowym, więc foteliki muszą być montowane przy pomocy zwykłych pasów. Przesunięcia głów dzieci do przodu, podczas obu zderzeń, przekraczają normy.

1,5 - letniego Britax-Römer Duo Plus przodem do kierunku jazdy
3,0 - letniego Britax-Römer Duo Plusprzodem do kierunku jazdy

Zdjęcia

Fiat Idea