Kabina pasażerska podczas zderzenia czołowego pozostała stabilna. Pomimo dobrej ochrony kolan i ud kierowcy i pasażera, kolumna kierownicy stanowiła niebezpieczeństwo dla pasażerów pozostałych miejsc. Model uzyskał maksymalną liczbę punktów za ochronę wszystkich obszarów ciała pasażera miejsca przedniego. Freemont zdobył maksymalną liczbę punktów w teście bariery bocznej. W poważniejszym teście słupa bocznego czujniki na manekinach wykazały niedostateczną ochronę klatki piersiowej. Ruchome zagłówki zapewniają lepsze podparcie szyi. System zapewnia dobrą ochronę przed urazami kręgosłupa szyjnego, podczas uderzenia w tył pojazdu. System został wysoko oceniony przez Euro NCAP.
Na podstawie odczytów z manekinów, Freemont zdobył maksymalną liczbę punktów za ochronę dziecka 18-miesięcznego i 3-letniego. W teście bariery bocznej ochrona oceniona została jako odpowiednia. Przednia poduszka powietrzna pasażera nie może być wyłączona, więc ustawianie fotelika dla dziecka tyłem do kierunku jazdy jest zabronione. Informacje o zagrożeniach związanych z ustawieniem fotelika tyłem do kierunku jazdy nie są oznaczone we wszystkich językach.
Model Freemont wyposażony jest w „aktywną” maskę. Czujniki wykrywają moment uderzenia pieszego i pobudzają system podnoszący maskę w celu zapewnienia lepszej ochrony. W obszarach mających duże szanse zostać uderzonymi przez głowę dziecka, samochód zapewnił słabą lub marginalną ochronę. W obszarach mogących uderzyć głowę osoby dorosłej, ochrona była dobra, miejscami słaba. Zderzak zdobył maksymalną liczbę punktów za ochronę nóg pieszego, jednak przednia krawędź maski nie zdobyła żadnych punktów – ochrona była słaba.
Elektroniczna kontrola stabilności oraz system przypominający o zapięciu pasów dla wszystkich miejsc są elementami wyposażenia standardowego i spełniają wymogi Euro NCAP. Ogranicznik prędkości dla modelu Freemont nie jest dostępny.