Przedział pasażerski Tipo pozostał stabilny w testach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera. FIAT pokazał, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony dla pasażerów o różnych rozmiarach oraz siedzących na różnych miejscach. W próbie na pełnej szerokości sztywnej bariery, pomiary ugięcia klatki piersiowej wskazały marginalną ochronę klatki piersiowej zarówno kierowcy jak i pasażera z tyłu. Przeciążenia działające na głowę także wskazały marginalny poziom ochrony. W obu próbach, bocznym zderzeniu z barierą i bocznym zderzeniu z słupem, Tipo zdobyło maksymalną ilość punktów z dobrą ochroną wszystkich krytycznych obszarów ciała. Testy przednich siedzeń oraz zagłówków, wskazały dobrą ochronę przeciwko urazom kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Ocena geometryczna tylnych siedzeń wykazała marginalną ochronę przed urazami kręgów szyjnych na tych miejscach. Autonomiczny system hamowania awaryjnego, działający przy niskich prędkościach typowych dla ruchu miejskiego jest dostępny jako część opcjonalnego pakietu bezpieczeństwa, ale działanie tego systemu nie zostało ocenione w tej klasyfikacji.
W czołowym teście zderzeniowym odczyty naprężeń w szyi manekina dziecko 10-letniego wskazały bardzo słabą ochronę dla tego obszaru ciała. Ochrona klatki piersiowej manekina dziecka 6-letniego została oceniona jako słaba. W teście zderzenia bocznego, ochrona była dobra dla wszystkich krytycznych obszarów ciała. Natomiast oparcie fotelika manekina 6-letniego oderwało się od podłoża i wynik został za to obniżony. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana aby umożliwić zamontowanie fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Natomiast dostarczona kierowcy informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej nie spełniła wymogów Euro NCAP i system nie został doceniony. Wszystkie typy fotelików dla których Tipo jest zaprojektowane mogą zostać w nim prawidłowo zamontowane we wszystkich pozycjach w przeciwieństwie do środkowego miejsca tylnej kanapy, które FIAT uznaje za nieodpowiednie dla fotelików.
Powierzchnia pokrywy silnika zapewniła zróżnicowany poziom ochrony głowy potrąconego pieszego. Ochrona zapewniona przez zderzak była dobra we wszystkich testowanych obszarach, zapewniając przeważnie dobrą ochronę miednicy pieszego.
Tipo posiada przypomnienie o pasach bezpieczeństwa dla przednich i tylnych siedzeń jako wyposażenie standardowe. Autonomiczny system hamowania awaryjnego i ogranicznik prędkości są częścią opcjonalnego pakietu bezpieczeństwa, których rezultaty nie są zawarte w tej ocenie.