Szukaj
Fiat
Fiat
3,9 (19 215 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Fiat w pigułce

Test euroncap FIAT Panda Cross 1.3 MJ 4X4

FIAT Panda Cross 1.3 MJ 4X4
2015
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy sedan
Klasa auta:
Małe auta terenowe
Masa auta:
1150 kg
Wynik testu
70%
Ochrona dorosłego
77%
Ochrona dziecka
50%
Zabezpieczenie przechodnia
46%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

26.7 pkt | 70 %

Kabina pasażerska pozostała stabilna podczas testu zderzenia czołowego. Badanie wykazało, że poduszka powietrza nie jest szczelna, z powodu uchodzącego powietrza głowa kierowcy nawiązała kontakt z kierownicą. Zostało to uznane za karalne, jednak ochrona głowy kierowcy została oceniona jako odpowiednia. Problemy z nieszczelnymi poduszkami powietrznymi ujawniły się także, w odczytach z czujników umieszczonych na manekinach w obszarach klatki piersiowej i żeber. Ochrona tych obszarów ciała została oceniona jako słaba. Czujniki umieszczone na manekinach wykazały dobrą ochronę kolan i ud zarówno kierowcy jak i pasażera. Model wykazał, że podobny poziom ochrony zostanie dostarczony pasażerom różnych rozmiarów, zajmujących pozostałe miejsca. W teście wpływu bariery bocznej model zdobył maksymalną liczbę punktów za dobrą ochronę wszystkich regionów ciała. W cięższym teście słupa bocznego, ochrona wszystkich obszarów ciała była dobra z wyjątkiem klatki piersiowej, której ochrona była należyta. Badania dynamiczne i oceny geometryczne wskazały marginesową ochronę przed urazami kręgosłupa szyjnego oferowaną przez frontowe i tylne siedzenia.

Uderzenie przodem
5,4pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
3,5 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
15,7pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
2,1pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

38 pkt | 77 %

W testach dynamicznych zderzenia czołowego, model zdobył maksymalną liczbę punktów za dobrą ochronę dziecka 18-miesięcznego oraz 3-letniego. Manekiny prezentujące dzieci były odpowiednio usadzone, tyłem do kierunku jazdy, zapewniając tym najlepszą formę ochrony w testach zderzenia czołowego. W teście bariery bocznej, oba manekiny były odpowiednio chronione przez strukturę fotelika dla dziecka. Ograniczone zostało ryzyko niebezpiecznego kontaktu głowy z elementami wnętrza pojazdu. Przednia poduszka powietrzna pasażera może zostać wyłączona, co pozwala na prawidłowe i bezpieczne ustawienie fotelika tyłem do kierunku jazdy. Kierowcy nie jest dostarczana jasna informacja o aktualnym statusie poduszki powietrznej pasażera, za co model nie został nagrodzony. W pojeździe może zostać zainstalowana zdecydowana większość fotelików dla dzieci dostępna na rynku.

Bazowa ocena auta
24,0pkt
Wydajność
12,0pkt
Instrukcja
2,0pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Fair G 0/1
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 18 miesięcy
Dziecko 18 miesięcy
Wydajność
12,0pkt
Instrukcja
2,0pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Fair G 0/1
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 36 miesięcy
Dziecko 36 miesięcy

Niechronieni użytkownicy drogi

18.3 pkt | 50 %

Zderzak w przeważającej mierze zapewnił słabą ochronę nóg pieszego. Ochrona miednicy oceniona została jako dobra. Powierzchnia maski w przeważającej mierze zapewniała należytą albo marginesową ochronę dla głowy uderzonego pieszego, ze słabym wynikiem dla obszaru podstawy przedniej szyby i wzdłuż sztywnych filarów przedniej szyby.

Głowa
12,4 pkt
Miednica
5,1 pkt
Nogi
0,8 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

6 pkt | 46 %

Elektroniczna kontrola stabilności jest standardowym wyposażeniem modelu. System przypominający o zapięciu pasów obejmuje wszystkie miejsca. Model nie jest wyposażony w niezależny układ hamowania awaryjnego. Ogranicznik prędkości oraz system wspomagający jazdę z mieście nie jest dostępny.

Ogranicznik prędkości
0,0 pkt
System stabilizacji pojazdu
3,0 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia