Szukaj
Fiat
Fiat
3,9 (19 213 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Fiat w pigułce

Test euroncap Fiat 500L 1.4 petrol 'Easy' 4×2, LHD

Fiat 500L 1.4 petrol 'Easy' 4×2, LHD
2012
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy coupe
Klasa auta:
Małe auta rodzinne
Masa auta:
1245 kg
Wynik testu
94%
Ochrona dorosłego
78%
Ochrona dziecka
65%
Zabezpieczenie przechodnia
71%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

34 pkt | 94 %

Podczas zderzenia czołowego kabina pasażerska pozostała stabilna. Ochrona pasażera zajmującego miejsce z przodu była dobra dla wszystkich regionów ciała. Czujniki na manekinach wykazały dobrą ochronę kolan i kości udowych zarówno kierowcy jak i pasażera. Model wykazał, że podobny poziom ochrony zostanie zapewniony pasażerom różnych rozmiarów, zajmującym inne miejsca. W teście bariery bocznej model otrzymał maksymalną liczbę punktów, za dobrą ochronę wszystkich regionów ciała. W cięższym teście słupa bocznego ochrona klatki piersiowej oceniona została jako należyta, innych regionów ciała jako dobra. Miejsca i zagłówki zapewniły marginalną ochronę przed urazami kręgosłupa szyjnego spowodowanymi szarpnięciem podczas uderzenia w tył pojazdu.

Uderzenie przodem
15,6pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku przez auto
8,0pkt
Zderzenie ze słupem
7,7pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
2,3pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

38 pkt | 78 %

Ochrona dziecka 18-miesięcznego oraz 3-letniego podczas zderzenia czołowego była dobra. Mimo przesunięcia dziecka 18-miesięcznego w przód z pozycji miejsca pasażera z przodu model nie został ukarano, ponieważ nie wykryto szkody. Podczas testów wpływy bocznego ochrona zapewniona dzieciom była dobra, zminimalizowane prawdopodobieństwo niebezpiecznego kontaktu z elementami wnętrza pojazdu. Poduszka powietrzna pasażera może zostać odłączona, co pozwala na umieszczenie fotelika tyłem do kierunku jazdy. Informacja dostarczana kierowcy o aktualnym statusie poduszki jest niewystarczająca. Niebezpieczeństwo płynące z nieodpowiedniego ustawienia fotelika względem aktywnej poduszki powietrznej zostały jasno wyjaśnione na etykiecie umieszczonej w samochodzie.

Bazowa ocena auta
5,0pkt
Wydajność
11,9pkt
Instrukcja
4,0pkt
Montaż
2,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Fair G0/1 S Isofix
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 18 miesięcy
Dziecko 18 miesięcy
Wydajność
9,1pkt
Instrukcja
4,0pkt
Montaż
2,0pkt
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Fair G 0/1 Isofix
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Dziecko 36 miesięcy

Niechronieni użytkownicy drogi

23 pkt | 65 %

Zderzak zapewnił dobrą ochronę nóg pieszego we wszystkich testowanych obszarach, za co model zdobył maksymalną liczbę punktów. W obszarach mających duże szanse zostać uderzonymi przez głowę dziecka maska zapewniła dobrą ochronę. W przypadku obszarów mogących zostać uderzonymi przez głowę osoby dorosłej ochrona oceniona została jako kiepska.

Głowa
15,0 pkt
Miednica
2,5 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

5 pkt | 71 %

Elektroniczna kontrola stabilności oraz ogranicznik prędkości są elementami wyposażenia standardowego. System przypominający o zapięciu pasów obejmuje miejsca przednie.

Ogranicznik prędkości
0,0 pkt
System stabilizacji pojazdu
3,0 pkt
Przypominacz o pasach
2,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer