Przedział pasażerski pojazdu Fiat 500e pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan oraz ud, zarówno kierowcy jak i pasażera. Po stronie kierowcy, niektóre struktury deski rozdzielczej, uznano za potencjalnie niebezpieczne. Skutki dałoby się zaobserwować w przypadku, gdyby kolana uderzyły w nieco inne miejsce. W związku z tym ochrona została oceniona jako wystarczająca. Analiza bariery, z którą zderzył się Fiat, wykazała, że model 500e byłaby umiarkowanie łagodnym partnerem podczas kolizji. Odczyty z manekinów wykazały, że podczas zderzenia ze sztywną barierą, na całej szerokości pojazdu, ochrona klatki piersiowej kierowcy oraz pasażera z tyłu była marginalna. Pozostałe, krytyczne, obszary ciała zostały ocenione jako dobre lub odpowiednie. W próbie bocznego zderzenia z barierą oraz w próbie bocznego uderzenia w słup, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra, a pojazd uzyskał maksymalną liczbę punktów w tej części oceny. W ocenie ochrony przed wypadnięciem manekina (jego ruch w kierunku drugiej strony pojazdu), w przypadku zderzenia bocznego, ochrona została oceniona jako słaba. 500e nie został wyposażony w środkową poduszkę powietrzną, która łagodzi obrażenia między pasażerami podczas zderzeń bocznych. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach, wykazały dobrą ochronę odcinka szyjnego kręgosłupa w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń, również wykazała dobrą ochronę odcinka szyjnego kręgosłupa. Fiat 500e nie posiada w swoim wyposażeniu zaawansowanego systemu eCall, który ostrzegałby służby ratunkowe w przypadku kolizji oraz w system automatycznego uruchamiania hamulca natychmiast po kolizji.
W próbie zderzenia czołowego ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra lub wystarczająca dla obu manekinów (6 i 10-latka). W próbie bocznego zderzenia z barierą ochrona klatki piersiowej manekina 10-letniego była słaba. Dla pozostałych obszarów ciała ochrona była dobra. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Nie było wystarczająco dużo miejsca, aby zainstalować w testowanym modelu, jednego z fotelików dziecięcych na siedzeniu za fotelem kierowcy. W pozostałych przypadkach typy fotelików, dla których Fiat 500e została zaprojektowany mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie.
Ochrona zapewniona przez maskę była mieszana. Niektóre punkty testowe wykazały dobrą ochronę, natomiast inne słabą. Zderzak zapewniał dobrą ochronę nóg pieszego. Ochrona miednicy była zróżnicowana. System AEB jest zdolny do wykrywania niechronionych użytkowników drogi, takich jak piesi i rowerzyści oraz innych pojazdów. W testach Euro NCAP reakcja systemu, na takich użytkowników dróg, była dobra. W większości przypadków pozwalała uniknąć lub złagodzić kolizje.
Autonomiczny system hamowania (AEB) wypadł marginalnie w testach reakcji na inne pojazdy. System przypominania o zapięciu pasów bezpieczeństwa jest standardem dla wszystkich siedzeń. Fiat 500e został również wyposażony w system służący do monitorowania zmęczenia kierowcy, który monitoruje tor jazdy samochodu na pasie w poszukiwaniu wzorców charakterystycznych dla zmęczonego lub nieuważnego kierowcy. Wspomaganie pasa ruchu jest zapewniane przez ?Lane Control?, system, który koryguje tor jazdy samochodu, jeśli zjeżdża z pasa ruchu oraz interweniuje w niektórych, bardziej krytycznych, sytuacjach. System wspomagania prędkości wykrywa lokalne ograniczenia prędkości oraz umożliwia ich odpowiednie ustawienie.