Ochrona jaką zapewnia Doblo jest bardzo słaba. Konstrukcja doznała poważnych uszkodzeń. Wyniki testu zderzenia czołowego są gorsze niż w przypadku bocznego. Przyczyniły się do tego głównie silne przesunięcie kierownicy, zniszczenie podłogi i niestabilność konstrukcji. Ochrona dziecka wypadła dobrze w obu testach, w przeciwieństwie do bardzo słabej oceny ochrony pieszego.
Ogólne dane auta |
Klasa |
Minivany |
Nadwozie |
minivan |
Masa |
1400 kg |
Uśrednione wyniki testu |
Bezpieczeństwo dorosłego |
|
Potrącenie pieszego |
|
Bezpieczeństwo dziecka |
|
System zabezpieczeń dla kierowcy i pasażera obejmuje pojedyncze niepowiązane poduszki powietrzne oraz napinacze pasów z ogranicznikami napięcia. Mimo to nacisk na klatkę piersiową kierowcy jest zbyt duży, tylko niewiele mniejszy w przypadku pasażera. Nie do zaakceptowania jest rozmiar zniszczeń deski rozdzielczej i podłogi. Testy dowiodły, że Fiat nie poczynił starań by ochronić kolana i uda kierowcy oraz pasażera przed poważnymi obrażeniami.
Ochrona kierowcy
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Ochrona pasażera
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Test wypadł fatalnie. Odnotowano stanowczo zbyt wysokie obciążenie kręgosłupa oraz klatki piersiowej.
Ochrona kierowcy
zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu |
Zderzenie czołowe |
10 pkt (63%)
|
Zderzenie boczne |
13 pkt (81%)
|
Pasy bezpieczeństwa |
0 pkt (0%) |
Zderzenie ze słupem |
0 pkt (0%) |
Potrącenie pieszego |
1 pkt (4%) |
Bezpieczeństwo dziecka |
34 pkt (79%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy |
53 % |
Wyposażenie samochodu |
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
Ochrona w tym przypadku, jaką oferuje Doblo, uzyskała tylko 1 pkt za "miękki" obszar maski. Euro NCAP sugeruje producentowi poprawę amortyzacji i poziomu bezpieczeństwa pieszego. |
Zabezpieczenie dziecka |
Obecność przycisku "off" umożliwia wyłączenie przedniej poduszki pasażera. Plusem również jest trwała etykieta na ochronie przeciwsłonecznej. Niestety brak ostrzeżeń przed montowaniem fotelika tyłem do kierunku jazdy na przednim siedzeniu przy aktywnej poduszce. Użyto fotelików Kiddy Life przodem do kierunku jazdy w obu przypadkach. Dzieci były dobrze chronione, tylko w trakcie zderzenia czołowego nacisk na klatkę piersiową młodszego był nieco zbyt duży.
|
1,5 - letniego |
Kiddy Life
przodem do kierunku jazdy
|
3,0 - letniego |
Kiddy Lifeprzodem do kierunku jazdy
|