Szukaj
Fiat
Fiat
3,9 (19 213 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Fiat w pigułce

Test euroncap Fiat Doblo' 1.6 mjt EASY

Fiat Doblo' 1.6 mjt EASY
2017
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy long
Klasa auta:
Minivany
Masa auta:
1580 kg
Wynik testu
75%
Ochrona dorosłego
46%
Ochrona dziecka
57%
Zabezpieczenie przechodnia
25%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

28.9 pkt | 75 %

Przedział pasażerski Doblo pozostał stabilny w testach zderzenia czołowego, mimo, że doszło do deformacji w okolicach tylnych drzwi. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera. FIAT pokazał, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony dla pasażerów o różnych rozmiarach oraz siedzących na różnych miejscach. Ciśnienie w poduszce powietrznej kierowcy było niewystarczające aby zapobiec "zapadaniu się" głowy i w konsekwencji kontaktowi głowy z kierownicą. Odczyty z manekinów były dobre, ale Doblo zostało ukarane i ochronę głowy kierowcy oceniono jako wystarczającą. W tym samym teście, odczyty ściśnięcia klatki piersiowej wskazały mierną ochronę klatki piersiowej pasażera. Ochrona klatki piersiowej małej kobiety na miejscu kierowcy w próbie zderzenia na pełnej szerokości sztywnej bariery, została również oceniona jako mierna. Dla tylnego pasażera, odczyty z manekinów pokazały słabą ochronę klatki piersiowej ale kara za wysokie obciążenia pasa bezpieczeństwa zmniejszyła ocenę ochrony klatki piersiowej do bardzo słabej. W obu próbach, bocznym zderzeniu z barierą i bardziej wymagającym bocznym zderzeniu z słupem, odczyty z manekinów dla wszystkich krytycznych obszarów ciała były dobre i została przyznana maksymalna ilość punktów. Testy przednich siedzeń oraz zagłówków, wykazały mierną ochronę przeciwko urazom kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnich siedzeń wskazała bardzo słabą ochronę kręgosłupa szyjnego. Doblo nie posiada autonomicznego systemu hamowania awaryjnego.

Uderzenie przodem
6,1pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
5,8 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
16,0pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
1,0pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

22.9 pkt | 46 %

W czołowym teście zderzeniowym odczyty z manekinów wskazały mierną ochronę klatki piersiowej i szyi manekina dziecka 6-letniego oraz bardzo słabą ochronę szyi manekina dziecka 10-letniego. W bocznym zderzeniu z barierą, wszystkie krytyczne obszary ciała były dobrze chronione w przypadku obu manekinów. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana aby umożliwić przewożenie fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Natomiast, docierająca do kierowcy informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej była niewystarczająco czytelna i system nie został doceniony. Uniwersalne foteliki dziecięce nie mogą zostać prawidłowo zamontowane w opcjonalnym, trzecim rzędzie siedzeń oraz, w przypadku jednego typu fotelika, na środkowym miejscu drugiego rzędu siedzeń.

Bazowa ocena auta
18,4pkt

Uderzenie z przodu
10,4 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
8,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
2,0 pkt
Montaż
2,5pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Britax Romer Kidfix XP
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Graco booster
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

24 pkt | 57 %

Ochrona zapewniona przez maskę dla głowy potrąconego pieszego była przeważnie dobra lub wystarczająca, ale bardzo słabe wyniki zostały odnotowane wokół podszybia i na przednich słupkach. Zderzak zapewnił dobrą lub wystarczającą ochronę nóg pieszego; ochrona miednicy była przeważnie dobra.

Głowa
12,9 pkt
Miednica
5,5 pkt
Nogi
5,6 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

3 pkt | 25 %

Doblo posiada system przypominania o niezapiętych pasach bezpieczeństwa dla pierwszego i drugiego rzędu siedzeń oraz dla opcjonalnego trzeciego rzędu. Nie posiada ogranicznika prędkości, asystenta pasa ruchu ani autonomicznego systemu hamowania awaryjnego.

Ogranicznik prędkości
0,0 pkt
Asystent pasa ruchu
0,0 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia