Brava został nagrodzony 2 gwiazdkami za ochronę w testach czołowego i bocznego zderzenia. Nie wiele brakło do 3. Konstrukcja okazała się niestabilna w trakcie zderzenia czołowego, uszkodzenia były poważne. Nawet bez bocznych poduszek auto spełnia wymogi bezpieczeństwa z października 1998. W końcu, krawędź przednia zapewnia ponad przeciętną ochronę pieszego.
Ogólne dane auta |
Klasa |
Małe auta rodzinne |
Nadwozie |
5-drzwiowy hatchback |
Masa |
1077 kg |
Uśrednione wyniki testu |
Bezpieczeństwo dorosłego |
|
Potrącenie pieszego |
|
Bezpieczeństwo dziecka |
-
|
Kabina pasażerska posiada słabą konstrukcję. Drzwi kierowcy okazały się niestabilne, zanotowano uszkodzenie przedniego panelu. Na korzyść Brava przemawia dobra poduszka chroniąca głowę oraz niewielkie przesunięcie kierownicy. Również ochrona kolan spełnia zadanie. Niestety zanotowano poważne zniekształcenie podłogi.
Ochrona kierowcy
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Ochrona pasażera
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Żebra manekina doznały poważnych nacisków ze strony drzwi i centralnego panelu, choć poziom ochrony spełnia wymogi z października 1998. Plastykowy twardy element poręczy w drzwiach uderzył w brzuch kierowcy. Nawet mimo pewnych obciążeń miednicy ochrona została oceniona jako "wystarczająca".
Ochrona kierowcy
zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu |
Zderzenie czołowe |
7 pkt (44%)
|
Zderzenie boczne |
8 pkt (50%)
|
Pasy bezpieczeństwa |
0 pkt (0%) |
Zderzenie ze słupem |
0 pkt (0%) |
Potrącenie pieszego |
11 pkt (39%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy |
24 % |
Wyposażenie samochodu |
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
Połowa z badanych pól maski zapewnia ochronę głowy pieszego, ale pozostała połowa raczej słabo. Przednia krawędź daje ponad przeciętną amortyzację. W przypadku zderzaka - słaba ocena. |
Zabezpieczenie dziecka |
Rekomendowane foteliki przodem do kierunku jazdy są kompatybilne z pasami auta. Podczas zderzenia bocznego zapewniają bezpieczeństwo głowom dzieci. Jednak w trakcie bocznego, głowa starszego nie jest w pełni chroniona.
|
1,5 - letniego |
brak danych
|
3,0 - letniego |
brak danych
|