Szukaj
Fiat
Fiat
3,9 (19 215 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Fiat w pigułce

Fiat Brava 1.4 S 1998

Brava został nagrodzony 2 gwiazdkami za ochronę w testach czołowego i bocznego zderzenia. Nie wiele brakło do 3. Konstrukcja okazała się niestabilna w trakcie zderzenia czołowego, uszkodzenia były poważne. Nawet bez bocznych poduszek auto spełnia wymogi bezpieczeństwa z października 1998. W końcu, krawędź przednia zapewnia ponad przeciętną ochronę pieszego.
Ogólne dane auta
Klasa Małe auta rodzinne
Nadwozie 5-drzwiowy hatchback
Masa 1077 kg
Uśrednione wyniki testu
Bezpieczeństwo dorosłego
Potrącenie pieszego
Bezpieczeństwo dziecka -

Ochrona przy uderzeniach

Kabina pasażerska posiada słabą konstrukcję. Drzwi kierowcy okazały się niestabilne, zanotowano uszkodzenie przedniego panelu. Na korzyść Brava przemawia dobra poduszka chroniąca głowę oraz niewielkie przesunięcie kierownicy. Również ochrona kolan spełnia zadanie. Niestety zanotowano poważne zniekształcenie podłogi.

Ochrona kierowcy

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Ochrona pasażera

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Żebra manekina doznały poważnych nacisków ze strony drzwi i centralnego panelu, choć poziom ochrony spełnia wymogi z października 1998. Plastykowy twardy element poręczy w drzwiach uderzył w brzuch kierowcy. Nawet mimo pewnych obciążeń miednicy ochrona została oceniona jako "wystarczająca".

Ochrona kierowcy

zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu
Zderzenie czołowe 7 pkt (44%)
Zderzenie boczne 8 pkt (50%)
Pasy bezpieczeństwa 0 pkt (0%)
Zderzenie ze słupem 0 pkt (0%)
Potrącenie pieszego 11 pkt (39%)
Uśredniony wynik zderzeniowy 24 %
Wyposażenie samochodu
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa
Przednia poduszka powietrzna kierowcy
Przednia poduszka powietrzna pasażera
Boczne poduszki powietrzne na ciało
Boczne poduszki powietrzne na głowę
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
ISOfix przednie
ISOfix tylne
Ochrona pieszego

Połowa z badanych pól maski zapewnia ochronę głowy pieszego, ale pozostała połowa raczej słabo. Przednia krawędź daje ponad przeciętną amortyzację. W przypadku zderzaka - słaba ocena.

Zabezpieczenie dziecka

Rekomendowane foteliki przodem do kierunku jazdy są kompatybilne z pasami auta. Podczas zderzenia bocznego zapewniają bezpieczeństwo głowom dzieci. Jednak w trakcie bocznego, głowa starszego nie jest w pełni chroniona.

1,5 - letniego brak danych
3,0 - letniego brak danych

Zdjęcia

Fiat Brava 1.4 S