Przedział pasażerski 500 pozostał stabilny w testach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wskazały dobra ochronę kolan oraz ud kierowcy i pasażera. FIAT pokazał, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony dla pasażerów o różnych rozmiarach oraz siedzących na różnych miejscach. W próbie zderzenia czołowego na pełnej szerokości sztywnej bariery głowa kierowcy przekroczyła krytyczne limity przeciążeń, w wyniku tego nie przyznano żadnych punktów dla manekina kierowcy mimo, że ochrona klatki piersiowej była wystarczająca, a kolan i ud dobra. Podobnie dla manekina tylnego pasażera: bardzo słaba ochrona głowy spowodowała utratę wszystkich punktów. Natomiast za ochronę klatki piersiowej i tak nie przyznano by punktów, z powodu zbyt dużej siły z jaką na ramię działał pas bezpieczeństwa, a podbrzusze straciło wszystkie punkty z powodu zjawiska zwanego "nurkowaniem", w którym manekin wślizguje się pod część biodrową pasa bezpieczeństwa. W przeciwieństwie do tych wyników, 500 zdobył maksymalną ilość punktów w obu próbach bocznego zderzenia - zarówno zderzenia z barierą, jak i w bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, z dobrą ochroną wszystkich krytycznych obszarów ciała. Testy przednich foteli oraz zagłówków wskazały dobrą ochronę przeciwko urazom kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnich siedzeń wskazały mierną ochronę kręgosłupa szyjnego. 500 nie posiada autonomicznego systemu hamowania awaryjnego.
W teście zderzenia czołowego, przemieszczenie do przodu manekina 10-letniego była nadmierne i jego głowa uderzyła w tył przedniego fotela. W wyniku tego odczyty przeciążeń głowy i szyi były wysokie i punkty przyznano jedynie za wystarczającą ochronę klatki piersiowej. Naprężenia szyi manekina 6-letniego wskazały bardzo słabą ochronę tego obszaru ciała. Ochrona klatki piersiowej była mierna, a głowy wystarczająca. W próbie bocznego zderzenia z barierą, duże przeciążenia klatki piersiowej manekina 10-letniego - siedzącego od strony uderzenia, wykazały bardzo słabą ochronę, ale pozostałe obszary ciała i cały manekin dziecka 6-letniego były dobrze chronione. Przednia poduszka pasażera może zostać dezaktywowana aby umożliwić przewożenie fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Natomiast docierająca do kierowcy informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej nie jest wystarczająco wyraźna i system nie został doceniony. Tylko jedno miejsce - z tyłu, po stronie pasażera, jest wyposażone w mocowania iSize, a instalacja kilku fotelików na miejscu pasażera po stronie kierowcy nie spełniło wymagań Euro NCAP.
Maska zapewnia w większości mierną ochronę głowy potrąconego pieszego, z bardzo słabymi wynikami odnotowanymi na dolnej krawędzi szyby oraz na słupkach bocznych. Ochrona zapewniona dla nóg pieszego była dobra i przyznano maksymalną ilość punktów, ale ochrona miednicy była bardziej zróżnicowana, z dobrymi i bardzo słabymi wynikami.
500 posiada standardowo przypomnienie o pasach bezpieczeństwa dla przednich i tylnich miejsc. Manualnie sterowany ogranicznik prędkości jest również wyposażeniem standardowym. Samochód nie posiada autonomicznego system hamowania ani asystenta pasa ruchu.