Przedział pasażerski DS 7 Crossback pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobra ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera. DS pokazał, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony dla pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. W próbie zderzenie ze sztywną barierą na pełnej szerokości, ochrona kierowcy i tylnego pasażera była dobra lub wystarczająca dla wszystkich krytycznych obszarów ciała. W próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona była dobra i DS 7 zdobył maksymalną ilość punktów w tym teście. Natomiast w bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, bazując na odczytach ściśnięcia żeber, ochrona klatki piersiowej została oceniona jako słaba. Próby przeprowadzone na przednich fotelach i zagłówkach, wykazały dobrą ochronę przeciwko urazom kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń również wykazała dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego. DS 7 Crossback posiada w standardzie autonomiczny system hamownia awaryjnego. W próbach działania przy niskich prędkościach, typowych dla ruchu miejskiego, gdzie dochodzi do wielu urazów kręgosłupa szyjnego, system wykazał się dobrą skutecznością działania, unikając lub łagodząc kolizje przy wszystkich prędkościach testu.
DS 7 Crossback zdobył maksymalną ilość punktów za ochronę 6-cio i 10-letniego dziecka w testach Euro NCAP. Ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra, zarówno w przypadku zderzenia czołowego jak i bocznego. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Do kierowcy dociera czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej i system został doceniony. Wszystkie typy fotelików dla których DS 7 Crossback jest zaprojektowany, mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie.
Ochrona zapewniona przez maskę dla głowy potrąconego pieszego była przeważnie dobra lub wystarczająca. Bardzo słabe wyniki zostały odnotowane wzdłuż podszybia i na przednich słupkach. Zderzak zdobył maksymalną ilość punktów w testach ochrony zapewnionej dla nóg pieszego, z dobrymi rezultatami we wszystkich punktach. Ochrona obszaru miednicy była również dobra. Autonomiczny system hamowania awaryjnego jest zdolny do wykrywania pieszych tak samo jak innych pojazdów i spisał się dobrze w próbach działania, unikając kolizji lub łagodząc jej skutki w większości scenariuszy i prędkości.
Próby działania autonomicznego systemu hamowania awaryjnego przy prędkościach pozamiejskich, wykazały dobrą skuteczność działania systemu. Ogranicznik prędkości korzysta z kamery do rozpoznania ograniczeń prędkości i pozwala kierowcy w łatwy sposób ustawić limit prędkości. Asystent pasa ruchu ostrzega kierowcę kiedy samochód oddala się od linii wyznaczających pas ruchu. Przypomnienie o pasach bezpieczeństwa jest również standardowym wyposażeniem i obejmuje przednie i tylne siedzenia.