Przedział pasażerski DS 4 pozostał stabilny w teście zderzenia czołowego. Wyniki badań na manekinach wykazały dobrą ochronę kolan i kości udowych zarówno kierowcy, jak i pasażera. DS wykazał, że podobny poziom ochrony zapewniony jest osobom o różnej posturze i siedzącym w różnych pozycjach. Odczyty manekinów wykazały marginalną ochronę klatki piersiowej kierowcy na podstawie wyników jej ucisku. Analiza opóźnienia wózka uderzeniowego podczas testu oraz analiza odkształcalnej bariery po teście wykazała, że DS 4 byłby umiarkowanie agresywnym uczestnikiem w zderzeniu czołowym. W teście sztywnej bariery, o pełnej szerokości, odczyty ucisku klatki piersiowej u manekina na przednim siedzeniu wskazywały marginalną ochronę klatki piersiowej kierowcy, ale poziom ochrony wszystkich pozostałych obszarów był dobry lub odpowiedni zarówno dla kierowcy, jak i pasażera na tylnym siedzeniu. W teście zderzenia z barierą boczną, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra i samochód uzyskał maksymalną liczbę punktów w tej części oceny. W przypadku bardziej wymagającego uderzenia w słupek boczny, ochrona klatki piersiowej została oceniona jako marginalna. Kontrola przemieszczenia (zakres, w jakim ciało zostaje odrzucone na drugą stronę pojazdu po uderzeniu z dalszej strony) była dobra. DS 4 jest wyposażony w środek zaradczy, który łagodzi skutki takich zderzeń i dobrze wypadł w teście Euro NCAP. Testy foteli przednich i zagłówków wykazały dobrą ochronę przed urazami kręgosłupa w przypadku zderzenia tylnego. Analiza geometryczna tylnych siedzeń również wykazała dobrą ochronę kręgosłupa. DS 4 jest wyposażony w zaawansowany system eCall, który alarmuje służby ratunkowe w razie wypadku, ale jest on częścią opcjonalnego pakietu Safety Pack Plus i nie został uwzględniony w ocenie. Samochód posiada również system, który uruchamia hamulce po zderzeniu, aby uniknąć kolizji wtórnych.
W teście zderzenia czołowego ochrona wszystkich najważniejszych obszarów ciała była dobra lub wystarczająca. W teście zderzenia bocznego z barierą, ochrona wszystkich obszarów ciała była dobra dla obu manekinów, a samochód uzyskał maksymalną liczbę punktów w tej części oceny. Przednia poduszka powietrzna pasażera może zostać wyłączona, aby umożliwić użycie na tym miejscu siedzącym fotelika dziecięcego skierowanego tyłem do kierunku jazdy. Czytelne informacje dotyczące stanu poduszki powietrznej są przekazywane kierowcy, a system został doceniony. W instrukcji obsługi tylne środkowe siedzenie nie zostało określone jako odpowiednie dla uniwersalnego fotelika z grupy II/III, ale poza tym za instalację fotelików uzyskano maksymalną liczbę punktów.
DS 4 jest wyposażony w "aktywną maskę". Czujniki w zderzaku rozpoznają potrącenie pieszego, a siłowniki podnoszą powierzchnię maski, aby zapewnić większy prześwit nad sztywną konstrukcją komory silnika. Firma DS wykazała, że system ten działa sprawnie w przypadku pieszych o różnej posturze i przy różnych prędkościach, w związku z tym samochód był testowany z maską w pozycji uniesionej i rozłożonej. Powierzchnia maski zapewniała dobrą lub odpowiednią ochronę na prawie całej swojej powierzchni, przy czym słabe wyniki odnotowano u podstawy przedniej szyby i na sztywnych słupkach przedniej szyby. Zderzak zapewniał dobrą ochronę nóg pieszych we wszystkich miejscach objętych testem, jednak ochrona miednicy była bardziej zróżnicowana. Autonomiczny system hamowania awaryjnego w DS 4 potrafi rozpoznać niechronionych użytkowników dróg, a także inne pojazdy. System odpowiednio reagował na pieszych i osiągnął dobre wyniki w testach reakcji na rowerzystów.
DS4 jest wyposażony w system przypominający o zapięciu pasów bezpieczeństwa na przednich i tylnych siedzeniach. System AEB wypadł bardzo słabo w testach jego reakcji na inne samochody. System wspomagania utrzymania pojazdu na pasie ruchu delikatnie koryguje tor jazdy, jeśli pojazd zjeżdża z pasa ruchu, a także interweniuje w niektórych bardziej krytycznych sytuacjach. Układ wspomagania prędkości jest wyposażony w system, który rozpoznaje lokalne ograniczenie prędkości, umożliwiając odpowiednie ustawienie ogranicznika.