Przedział pasażerski DS 3 Crossback pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i ud zarówno kierowcy jak i pasażera. DS pokazał, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. W próbie zderzenia ze sztywną barierą na pełnej szerokości, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra lub wystarczająca dla kierowcy i tylnego pasażera. Zarówno w próbie bocznego zderzenia z barierą, jak i w bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra i samochód zdobył komplet w tej części oceny. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach, wykazały dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń, również wykazała dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego. Autonomiczny system hamowania awaryjnego (AEB), który jest dostępny jako część opcjonalnego pakietu bezpieczeństwa Active Safety Brake, wykazał się dobrą skutecznością działania w próbach przy niskich prędkościach, kiedy często dochodzi do urazów kręgosłupa szyjnego.
W próbie zderzenia czołowego, ochrona manekina dziecka 10-letniego była dobra lub wystarczająca dla wszystkich krytycznych obszarów ciała. Pomiary odczytane z manekinów dotyczące przeciążeń szyi wykazały mierną ochronę tego obszaru ciała dla manekina dziecka 6-cio letniego, z dobrą lub wystarczającą ochroną pozostałych części ciała. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Do kierowcy dociera czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej i system został doceniony. Wszystkie typy fotelików dla których DS jest zaprojektowany, mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie.
Ochrona zapewniona przez maskę dla głowy potrąconego pieszego była przeważnie dobra lub mierna, z kilkoma obszarami bardzo słabej ochrony na podszybiu i przednich słupkach. Zderzak zapewnił dobrą ochronę dla nóg pieszego, również obszar miednicy był dobrze chroniony. Opcjonalny pakiet bezpieczeństwa Active Safety Brake, zawiera autonomiczny system hamowania awaryjnego, który reaguje na pieszych, ale nie na rowerzystów. W próbach reakcji na pieszych system działał dobrze. System reagujący na rowerzystów jest dostępny poza pakietem bezpieczeństwa i nie został uwzględniony w tej ocenie.
Opcjonalny system AEB wykazał się dobrą skutecznością działania w próbach reakcji na inne pojazdy przy prędkościach pozamiejskich. DS 3 Crossback posiada przypomnienie o pasach bezpieczeństwa dla przednich i tylnych miejsc. System oparty o działanie kamery identyfikuje lokalne ograniczenia prędkości i przedstawia je kierowcy, umożliwiając odpowiednie ustawienie ogranicznika prędkości. Asystent pasa ruchu pomaga uniknąć niezamierzonej zmiany pasa ruchu i może również interweniować bardziej zdecydowanie w niektórych krytycznych sytuacjach.