Przedział pasażerski DS 3 pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobra ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera. DS pokazał, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony dla pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. W próbie zderzenie ze sztywną barierą na pełnej szerokości, ochrona klatki piersiowej kierowcy została oceniona jako słaba, bazując na odczytach jej ściśnięcia. Dla tylnego pasażera, odczyty ściśnięcia klatki i obciążenia ramienia wykazały bardzo słabą ochronę dla klatki piersiowej, wartości obrażeń głowy również wykazały bardzo słabą ochronę. Zarówno w próbie bocznego zderzenia z barierą, jak i w bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, w oparciu o odczyty z manekinów, ochrona została oceniona jako dobra dla wszystkich krytycznych obszarów ciała. Natomiast, boczna poduszka kurtynowa nie spełniła wymagań zasięgu dla przedniego rzędu. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach wykazały mierną ochronę przeciwko urazom kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń również wykazała mierną ochronę.
W próbie zderzenia czołowego, ochrona szyi została oceniona jako bardzo słaba dla 10-letniego manekina, w oparciu o odnotowane wartości sił rozciągających. Dla 6-letniego manekina, ochrona szyi i głowy zostały ocenione jako mierne, bazując na odczytach z manekinów. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika zwróconego tyłem do kierunku jazdy. Niestety, docierająca do kierowcy informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej, nie jest wystarczająco czytelna i system nie został doceniony. Wszystkie mocowane pasami uniwersalne foteliki nie zaliczyły próby instalacji na przednim fotelu, w pozostałych przypadkach foteliki mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie.
Ochrona zapewniona przez maskę dla głowy potrąconego pieszego była bardzo słaba na większości powierzchni maski, przy czym kilka obszarów dobrej ochrony zostało odnotowanych na przedniej szybie. Ochrona nóg oraz miednicy pieszego była dobra we wszystkich sprawdzanych punktach i DS 3 zdobył maksymalną ilość punktów za tę część oceny.
DS 3 posiada przypomnienie o pasach bezpieczeństwa dla przednich miejsc i sterowany manualnie ogranicznik prędkości, będący również wyposażeniem standardowym.