Ogólne dane auta | |
---|---|
Klasa | Auta najmniejsze |
Nadwozie | 3-drzwiowy hatchback |
Masa | 859 kg |
Uśrednione wyniki testu | |
---|---|
Bezpieczeństwo dorosłego | |
Potrącenie pieszego | |
Bezpieczeństwo dziecka | - |
Mimo tylko małych trudności przy otwarciu drzwi, belka podtrzymująca kolumnę kierowniczą została zniszczona przez przedni panel. Brak ograniczników napięcia pasów bezpieczeństwa. Dodatkowo klatka piersiowa kierowcy uderza w kierownice, co grozi poważnymi obrażeniami. Twarde elementy poniżej deski rozdzielczej nie zagrażają kolanom, nogi i stopy pozostają bezpieczne. Tylko 2-punktowy centralny tylny pas nie zapewnia bezpieczeństwa, może dodatkowo stać się źródłem uszkodzeń.
Sirion spisuje się wyjątkowo dobrze w tych testach, szczególnie, że brak bocznej poduszki powietrznej. Tylko brzuch jest narażony na niebezpieczeństwo ze strony podparcia wbudowanego w drzwi. Inne części ciała są dobrze chronione.
Szczegóły testu | |
---|---|
Zderzenie czołowe | 7 pkt (44%) |
Zderzenie boczne | 15 pkt (94%) |
Pasy bezpieczeństwa | 0 pkt (0%) |
Zderzenie ze słupem | 0 pkt (0%) |
Potrącenie pieszego | 19 pkt (68%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy | 37 % |
Wyposażenie samochodu |
---|
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
---|
Powodem tak dobrego wyniku w tych testach jest fakt, że producenci zwrócili uwagę by przód auta był "przyjazny" pieszemu. Gratulacje. |
Zabezpieczenie dziecka | |
---|---|
Poduszka powietrzna pasażera jest w standardzie, więc Daihatsu powinno bardziej wziąć pod uwagę niebezpieczeństwo umieszczania dziecka w foteliku tyłem do kierunku jazdy na przednim siedzeniu. Tylko bardzo niejasne i "ubogie" etykiety z ostrzeżeniem (nie przed śmiertelnym niebezpieczeństwem) na osłonie przeciwsłonecznej informują o zagrożeniu. Producent nie zarekomendował żadnej marki ani modelu fotelika. Jednak te użyte i polecone na potrzeby testu spełniły oczekiwania. Mimo wszystko w przypadku 3-letniego dziecka, bezpieczeństwo klatki piersiowej było na niskim poziomie. Podczas zderzenia bocznego głowa 1,5- rocznego dziecka wysunęła się z fotelika. |
|
1,5 - letniego | Britax Club Class Extra tyłem do kierunku jazdy |
3,0 - letniego | Britax Supercruisertyłem do kierunku jazdy |