Szukaj
Daihatsu
Daihatsu
4,2 (572 oceny)
Wybierz inną markę
Polecamy
Daihatsu w pigułce

Daihatsu Sirion M100 LS 2000

Ogólnie bardzo dobre wyniki, jednak słabsze w testach zderzenia czołowego niż bocznego. 3 gwiazdki za ochronę pieszego. Daihatsu nie zarekomendowało żadnej marki fotelika, widoczna potrzeba poprawek dla lepszej ochrony bezpieczeństwa dziecka.
Ogólne dane auta
Klasa Auta najmniejsze
Nadwozie 3-drzwiowy hatchback
Masa 859 kg
Uśrednione wyniki testu
Bezpieczeństwo dorosłego
Potrącenie pieszego
Bezpieczeństwo dziecka -

Ochrona przy uderzeniach

Mimo tylko małych trudności przy otwarciu drzwi, belka podtrzymująca kolumnę kierowniczą została zniszczona przez przedni panel. Brak ograniczników napięcia pasów bezpieczeństwa. Dodatkowo klatka piersiowa kierowcy uderza w kierownice, co grozi poważnymi obrażeniami. Twarde elementy poniżej deski rozdzielczej nie zagrażają kolanom, nogi i stopy pozostają bezpieczne. Tylko 2-punktowy centralny tylny pas nie zapewnia bezpieczeństwa, może dodatkowo stać się źródłem uszkodzeń.

Ochrona kierowcy

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Ochrona pasażera

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Sirion spisuje się wyjątkowo dobrze w tych testach, szczególnie, że brak bocznej poduszki powietrznej. Tylko brzuch jest narażony na niebezpieczeństwo ze strony podparcia wbudowanego w drzwi. Inne części ciała są dobrze chronione.

Ochrona kierowcy

zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu
Zderzenie czołowe 7 pkt (44%)
Zderzenie boczne 15 pkt (94%)
Pasy bezpieczeństwa 0 pkt (0%)
Zderzenie ze słupem 0 pkt (0%)
Potrącenie pieszego 19 pkt (68%)
Uśredniony wynik zderzeniowy 37 %
Wyposażenie samochodu
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa
Przednia poduszka powietrzna kierowcy
Przednia poduszka powietrzna pasażera
Boczne poduszki powietrzne na ciało
Boczne poduszki powietrzne na głowę
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
ISOfix przednie
ISOfix tylne
Ochrona pieszego

Powodem tak dobrego wyniku w tych testach jest fakt, że producenci zwrócili uwagę by przód auta był "przyjazny" pieszemu. Gratulacje.

Zabezpieczenie dziecka

Poduszka powietrzna pasażera jest w standardzie, więc Daihatsu powinno bardziej wziąć pod uwagę niebezpieczeństwo umieszczania dziecka w foteliku tyłem do kierunku jazdy na przednim siedzeniu. Tylko bardzo niejasne i "ubogie" etykiety z ostrzeżeniem (nie przed śmiertelnym niebezpieczeństwem) na osłonie przeciwsłonecznej informują o zagrożeniu. Producent nie zarekomendował żadnej marki ani modelu fotelika. Jednak te użyte i polecone na potrzeby testu spełniły oczekiwania. Mimo wszystko w przypadku 3-letniego dziecka, bezpieczeństwo klatki piersiowej było na niskim poziomie. Podczas zderzenia bocznego głowa 1,5- rocznego dziecka wysunęła się z fotelika.

1,5 - letniego Britax Club Class Extra tyłem do kierunku jazdy
3,0 - letniego Britax Supercruisertyłem do kierunku jazdy

Zdjęcia

Daihatsu Sirion M100 LS