Przedział pasażerski pojazdu Dacia Spring pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyt sił działających na nogi manekinów były wysokie, co wskazuje na słabą ochronę. Konstrukcja deski rozdzielczej stwarzała ryzyko obrażeń dla pasażerów o różnych rozmiarach i osób siedzących w różnych pozycjach. Ochrona klatki piersiowej oraz miednicy kierowcy również została oceniona jako słaba. Analiza bariery, z którą zderzyła się Dacia, wykazała, że Spring byłby łagodnym partnerem podczas kolizji. W teście ze sztywną barierą, na całej szerokości pojazdu, do oceny głowy pasażera siedzącego z tyłu pojazdu, została doliczona kara ze względu na zakres, w jakim przesunęła się ona do przodu. W związku z tym ochrona została oceniona jako słaba. Ochrona klatki piersiowej obu manekinów została oceniona jako marginalna. W próbie bocznego zderzenia z barierą oraz w próbie bocznego uderzenia w słup, ochrona klatki piersiowej była marginalna, natomiast w przypadku pozostałych krytycznych obszarów ciała ochrona dla tych obszarów była dobra. Dacia Spring nie została wyposażona w środkową poduszkę powietrzną, która łagodzi obrażenia między pasażerami podczas zderzeń bocznych. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach, wykazały dobrą ochronę odcinka szyjnego kręgosłupa w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń, wykazała słabą ochronę odcinka szyjnego kręgosłupa. Spring, w standardzie, nie został wyposażony w system automatycznego uruchamiania hamulca natychmiast po kolizji. Natomiast został wyposażony w zaawansowany system eCall, który częściowo spełniał wymagania Euro NCAP. Do całkowitego wyniku została doliczona kara, ponieważ po uderzeniu należało użyć dużej siły, aby być w stanie otworzyć drzwi pojazdu.
W próbie zderzenia czołowego ochrona głowy oraz szyi manekina 6-letniego dziecka została oceniona jako słaba. Szyja 10-letniego manekina była nieznacznie chroniona. W próbie bocznego zderzenia z barierą wszystkie krytyczne obszary ciała były dobrze chronione. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Etykiety wskazujące miejsca kotwiczenia ISOFIX nie są widoczne dla osoby, która chce zainstalować fotelik. W konsekwencji tego instalację fotelików wyposażonych w ISOFIX uznano za niemożliwe. Dacia Spring nie jest wyposażona w punkty mocowania i-Size, w związku z czym foteliki i-Size nie mogą być używane w pojeździe.
Ochrona zapewniona przez maskę dla głowy potrąconego pieszego była przeważnie dobra lub wystarczająca. Słabe wyniki odnotowano na sztywnych słupkach przedniej szyby. Zderzak zapewniał dobrą lub odpowiednią ochronę nóg pieszego we wszystkich pozycjach testowych. Ochrona miednicy była zróżnicowana. Dostępny jest system AEB zdolny do wykrywania tylko na inne pojazdy. Nie wykrywa wrażliwych użytkowników dróg, takich jak piesi i rowerzyści.
Dacia Spring został wyposażony w system przypominania o zapięciu pasów bezpieczeństwa. Pojazd nie został wyposażony w system wykrywania zmęczenia kierowcy. Asystent pasa ruchu niw jest dostępny. System wspomagania prędkości zapewnia ogranicznik prędkości ustawiony przez kierowcę. System AEB wykazał marginalną skuteczność w testach reakcji na inne pojazdy.