Przedział pasażerski pojazdu Dacia Sandero Stepway, pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały, że ochrona była co najmniej wystarczająca dla kolan i ud kierowcy oraz pasażera. Jednakże ze względu na strukturę deski rozdzielczej, która zwiększała ryzyko powstania obrażeń dla osób o różnym wzroście i siedzących w różnych pozycjach, wynik został obniżony do wartości marginalnej. Ochrona klatki piersiowej została również oceniona jako marginalna dla obu manekinów siedzących na przednich siedzeniach. Sandero Stepway jest dość mały i lekki, więc analiza odkształcalnej bariery po teście wykazała, że Dacia byłaby łatwym przeciwnikiem podczas zderzenia. W teście zderzenia ze sztywną barierą, ochrona kierowcy i pasażera na tylnym siedzeniu była co najmniej wystarczająca dla wszystkich krytycznych części ciała. W próbie bocznego zderzenia z barierą, przedstawiającym uderzenie innego pojazdu, ucisk klatki piersiowej manekina wskazywał na marginalny poziom ochrony. W bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, ochrona dla wszystkich krytycznych obszarów ciała została oceniona jako dobra lub wystarczająca. W ocenie ochrony przed wypadnięciem manekina (jego ruch w kierunku drugiej strony pojazdu) w przypadku zderzenia bocznego zostało ocenione jako słaba. Sandero Stepway nie jest wyposażona w środkowe poduszki powietrzne, które chronią przed interakcją między pasażerami podczas zderzeń bocznych. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach, wykazały dobrą ochronę odcinka szyjnego kręgosłupa w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń, wykazała marginalną ochronę odcinka szyjnego kręgosłupa.
W próbie zderzenia czołowego, ochrona klatki piersiowej i szyi manekina imitującego 10-letnie dziecko została oceniona jako słaba. W przypadku manekina imitującego 6-letnie dziecko ochrona szyi była znikoma, podczas gdy ochrona głowy i klatki piersiowej była odpowiednia i dobra. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Do kierowcy dociera czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej, w związku z czym system został doceniony. Wszystkie typy fotelików, dla których Sandero Stepway został zaprojektowany mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie.
Ochrona zapewniona przez maskę dla głowy potrąconego pieszego była dobra lub wystarczająca, ale bardzo słaba przednich słupkach i u podstawy przedniej szyby. Zderzak zapewnił dobrą lub odpowiednią ochronę dla nóg pieszego. Ochrona miednicy została oceniona jako słaba na znacznej części (szerokości) samochodu. System AEB montowany w Sandero Stepway nie wykrywa niechronionych użytkowników drogi, takich jak pieszych i rowerzystów.
Przypomnienia o zapięciu pasów, dla wszystkich miejsc oraz ogranicznik prędkości ustawiany przez kierowcę, znajduje się w standardowym wyposażeniu pojazdu. Dacia Sandero Stepway nie został wyposażony w asystenta pasa ruchu. Autonomiczne hamowanie awaryjne (AEB) jest montowane w standardzie. System dobrze sprawdził się w testach wykrywania i reakcji na inne pojazdy, przy czym w większości przypadków udało się uniknąć lub złagodzić uderzenia.