Szukaj
Dacia
Dacia
4,1 (1 230 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Dacia w pigułce

Test euroncap Dacia Duster 1.5 diesel

 Dacia Duster 1.5 diesel
2017
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
3-drzwiowy
Klasa auta:
Małe auta terenowe
Masa auta:
1303 kg
Wynik testu
71%
Ochrona dorosłego
66%
Ochrona dziecka
56%
Zabezpieczenie przechodnia
37%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

27.1 pkt | 71 %

Przedział pasażerski Dustera pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobra ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera, jednak struktury w desce rozdzielczej po stronie kierowcy, mogły stworzyć zagrożenie odniesienia obrażeń przez pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w innych pozycjach. W próbie zderzenie ze sztywną barierą na pełnej szerokości, wartości obrażeń głowy, oparte na odnotowanych przeciążeniach, wykazały bardzo słabą ochronę tej części ciała i wszystkie punkty dla manekina kierowcy zostały utracone. Odczyty z manekinów dla głowy tylnego pasażera były dobre, ale w teście przemieściła się ona za daleko do przodu i ochrona została oceniona jako mierna. W próbie bocznego zderzenia z barierą, Duster zapewnił dobrą ochronę dla wszystkich krytycznych obszarów ciała i zdobył maksymalną ilość punktów. Również w bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, ochrona klatki piersiowej była wystarczająca, a pozostałych obszarów ciała dobra. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach, wykazały mierną ochronę przeciwko urazom kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń również wykazała mierną ochronę kręgosłupa szyjnego.

Uderzenie przodem
6,4pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
3,4 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
15,7pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
1,6pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

32.4 pkt | 66 %

W próbie zderzenia czołowego, odczyty dla 6-letniego manekina wskazały mierną ochronę klatki piersiowej, ale w pozostałych przypadkach ochrona była dobra lub wystarczająca dla oby manekinów. W próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra dla obu dziecięcych manekinów. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika zwróconego tyłem do kierunku jazdy. Do kierowcy dociera czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej i system został doceniony. Oznakowanie mocować ISOFIX/i-Size na tylnych zewnętrznych miejscach, nie spełniło wymagań Euro NCAP, więc próba instalacji wszystkich fotelików tego typu została określona jako częściowo nieudana; mimo to, foteliki mogą zostać umiejscowione i zainstalowane w samochodzie. Uniwersalne foteliki nie są dopuszczone do użytku na fotelu przedniego pasażera i z tego powodu próby instalacji są uznane za nieudane.

Bazowa ocena auta
23,1pkt

Uderzenie z przodu
15,1 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
8,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
4,0 pkt
Montaż
5,3pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Britax Romer Kidfix XP
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Graco booster
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

23.6 pkt | 56 %

Ochrona zapewniona przez maskę dla głowy potrąconego pieszego była przeważnie dobra lub wystarczająca, choć bardzo słabe wyniki zostały odnotowane wzdłuż podszybia i na przednich słupkach. Zderzak zapewnił dobrą ochronę dla nóg pieszego, również ochrona miednicy była dobra we wszystkich sprawdzanych punktach.

Głowa
11,6 pkt
Miednica
6,0 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

4.5 pkt | 37 %

Duster posiada, jako standardowe wyposażenie, przypomnienie o pasach bezpieczeństwa dla przednich i tylnych miejsc oraz sterowany manualnie ogranicznik prędkości.

Ogranicznik prędkości
1,5 pkt
Asystent pasa ruchu
0,0 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia