Przedział pasażerski Dustera pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobra ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera, jednak struktury w desce rozdzielczej po stronie kierowcy, mogły stworzyć zagrożenie odniesienia obrażeń przez pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w innych pozycjach. W próbie zderzenie ze sztywną barierą na pełnej szerokości, wartości obrażeń głowy, oparte na odnotowanych przeciążeniach, wykazały bardzo słabą ochronę tej części ciała i wszystkie punkty dla manekina kierowcy zostały utracone. Odczyty z manekinów dla głowy tylnego pasażera były dobre, ale w teście przemieściła się ona za daleko do przodu i ochrona została oceniona jako mierna. W próbie bocznego zderzenia z barierą, Duster zapewnił dobrą ochronę dla wszystkich krytycznych obszarów ciała i zdobył maksymalną ilość punktów. Również w bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, ochrona klatki piersiowej była wystarczająca, a pozostałych obszarów ciała dobra. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach, wykazały mierną ochronę przeciwko urazom kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń również wykazała mierną ochronę kręgosłupa szyjnego.
W próbie zderzenia czołowego, odczyty dla 6-letniego manekina wskazały mierną ochronę klatki piersiowej, ale w pozostałych przypadkach ochrona była dobra lub wystarczająca dla oby manekinów. W próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra dla obu dziecięcych manekinów. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika zwróconego tyłem do kierunku jazdy. Do kierowcy dociera czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej i system został doceniony. Oznakowanie mocować ISOFIX/i-Size na tylnych zewnętrznych miejscach, nie spełniło wymagań Euro NCAP, więc próba instalacji wszystkich fotelików tego typu została określona jako częściowo nieudana; mimo to, foteliki mogą zostać umiejscowione i zainstalowane w samochodzie. Uniwersalne foteliki nie są dopuszczone do użytku na fotelu przedniego pasażera i z tego powodu próby instalacji są uznane za nieudane.
Ochrona zapewniona przez maskę dla głowy potrąconego pieszego była przeważnie dobra lub wystarczająca, choć bardzo słabe wyniki zostały odnotowane wzdłuż podszybia i na przednich słupkach. Zderzak zapewnił dobrą ochronę dla nóg pieszego, również ochrona miednicy była dobra we wszystkich sprawdzanych punktach.
Duster posiada, jako standardowe wyposażenie, przypomnienie o pasach bezpieczeństwa dla przednich i tylnych miejsc oraz sterowany manualnie ogranicznik prędkości.