Szukaj
Dacia
Dacia
4,1 (1 229 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Dacia w pigułce

Test euroncap Dacia Duster 1.5 DCi Laureate, LHD

Dacia Duster 1.5 DCi Laureate, LHD
2011
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy pickup
Klasa auta:
Małe auta terenowe
Masa auta:
1180 kg
Wynik testu
74%
Ochrona dorosłego
78%
Ochrona dziecka
28%
Zabezpieczenie przechodnia
29%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

27 pkt | 74 %

W czasie zderzenia czołowego kabina pasażerska pozostała stabilna, chociaż odjęto punkty za otwarcie się klapy bagażnika. Pomiary obciążenia manekinów wykazały dobrą ochronę klatki piersiowej kierowcy oraz pasażera. Na ich podstawie nie można stwierdzić ryzyka obrażenia kolan oraz ud, ale niektóry elementy deski rozdzielczej mogą stwarzać niebezpieczeństwo dla pasażerów różnych rozmiarów i siedzących w różnych pozycjach - ogólnie ocena marginalna tego obszaru. W czasie zderzenia bocznego otworzyły się drzwi kierowcy - spowodowało to obniżenie oceny. W przypadku zderzenia ze słupem ochronę klatki piersiowej kierowcy oceniono jako słabą, drzwi nie otworzyły się jednak. Tylko marginalny poziom zabezpieczenia szyjnego odcinka kręgosłupa w trakcie zderzenia od tyłu.

Uderzenie przodem
11,0pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku przez auto
7,2pkt
Zderzenie ze słupem
6,0pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
2,5pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

38 pkt | 78 %

Model uzyskał komplet punktów za ochronę 1,5-rocznego dziecka tylko na podstawie testów dynamicznych. Głowa 3-latka nie przemieściła się nadmiernie w czasie zderzenia czołowego, a głowy obu manekinów były poprawnie chronione przez foteliki w czasie zderzenia bocznego. Przednia poduszka powietrzna pasażera może zostać dezaktywowana, by umożliwić montaż fotelika tyłem na przednim siedzeniu. Specjalna etykieta ostrzega przed montażem fotelika w powyższy sposób bez uprzedniego wyłączenia poduszki, nie jest ona jednak wystarczająco mocno przymocowana.

Bazowa ocena auta
3,0pkt
Wydajność
12,0pkt
Instrukcja
4,0pkt
Montaż
2,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Britax Roemer Babysafe ISOFIX
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 18 miesięcy
Dziecko 18 miesięcy
Wydajność
11,0pkt
Instrukcja
4,0pkt
Montaż
2,0pkt
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Britax Roemer Duo Plus
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Dziecko 36 miesięcy

Niechronieni użytkownicy drogi

10 pkt | 28 %

Zarówno zderzak jak i przednia krawędź maski nie otrzymały punktów za ochronę oferowaną pieszemu. Dobrze spisała się natomiast maska w krytycznych dla głowy dziecka obszarów, nieco słabej w przypadku głowy dorosłego.

Głowa
10,0 pkt
Miednica
0,0 pkt
Nogi
0,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

2 pkt | 29 %

ESP jest oferowane tylko jako wyposażenie opcjonalne, więc nie zostało uwzględnione w ocenie. System przypominający o zapięciu pasów jest w standardzie tylko dla fotela kierowcy, ale Dacia oceniła, że jest wybierany najczęściej również dla fotela kierowcy więc model otrzymał za niego dodatkowe punkty.

Ogranicznik prędkości
0,0 pkt
System stabilizacji pojazdu
0,0 pkt
Przypominacz o pasach
2,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę