Przedział pasażerski pojazdu Cupra Formentor, pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Ochrona klatki piersiowej została oceniona jako marginalna. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i ud zarówno kierowcy jak i pasażera. Cupra pokazał, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. Analiza bariery, z którą zderzył się Formentor, w pewnych obszarach, wykazała uszkodzenia. W związku z tym do wyniku ogólnego została doliczona drobna kara, za ryzyko jakie stanowi to dla drugiego pojazdu. W próbie zderzenia ze sztywną barierą na pełnej szerokości, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała kierowcy oraz pasażera siedzącego na tylnym siedzeniu, była dobra lub wystarczająca dla wszystkich krytycznych obszarów ciała. W próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona była dobra dla wszystkich krytycznych obszarów ciała. W bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, ochrona dla klatki piersiowej również została oceniona jako dobra, w związku z czym Formentor uzyskał maksymalną liczbę punktów w tej części testu. W ocenie ochrony przed wypadnięciem manekina (jego ruch w kierunku drugiej strony pojazdu) w przypadku zderzenia bocznego zostało ocenione jako wystarczające. Formentor wyposażony jest w środkowe poduszki powietrzne, które chronią przed interakcją między pasażerami podczas zderzeń bocznych. System ten, podczas testów działał dobrze, zapewniając dobrą ochronę głowy obu pasażerów na przednich siedzeniach. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach, wykazały dobrą ochronę odcinka szyjnego kręgosłupa w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń, również wykazała dobrą ochronę odcinka szyjnego kręgosłupa. Formentor posiada w standardowym wyposażeniu autonomiczny system hamowania po kolizyjnego, który uruchamia hamulce natychmiast po zderzeniu, aby zapobiec udziałowi pojazdu w zderzeniu wtórnym. Pojazd posiada również zaawansowany system e-Call, który w razie wypadku automatycznie wysyła wiadomość do służb ratunkowych podając lokalizację pojazdu.
W próbie zderzenia czołowego, odczyty sił rozciągających wskazują na dobrą ochronę obu manekinów poza szyją, której ochrona była wystarczająca. W próbie bocznego zderzenia z barierą, wszystkie krytyczne obszary ciała obu manekinów były dobrze chronione. W związku z czym Formentor uzyskał maksymalną ilość punktów za tę część oceny. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Do kierowcy dociera czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej, w związku z czym system został doceniony. Wszystkie typy fotelików, dla których Formentor został zaprojektowany mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie.
Ochrona zapewniona przez maskę dla głowy potrąconego pieszego była dobra lub wystarczająca, ale bardzo słaba przednich słupkach. Zderzak zapewnił dobrą ochronę dla nóg pieszego, ochrona miednicy została oceniona jako dobra w środkowej części, ale zróżnicowana w kierunku zewnętrznym (licząc od reflektorów). System AEB jest zdolny do wykrywania niektórych niechronionych użytkowników drogi, takich jak pieszych, rowerzystów, a także innych pojazdów. W testach reakcja systemu na takich użytkowników dróg była odpowiednia, a w większości przypadków udało się uniknąć lub złagodzić kolizję. System nie wykrywa pieszych z tyłu pojazdu w związku z czym nie przeprowadzono testów cofania.
Autonomiczne hamowanie awaryjne (AEB) jest montowane w standardzie. System dobrze sprawdził się w testach wykrywania i reakcji na inne pojazdy, przy czym w większości przypadków udało się uniknąć lub złagodzić uderzenia. Oprócz przypomnienia o zapięciu pasów na przednich i tylnych siedzeniach, Formentor posiada system monitorowania zmęczenia kierowcy. System ostrzega kierowcę w przypadku wykrycia pogorszonego stylu jazdy. Asystent pasa ruchu pomaga uniknąć niezamierzonej zmiany pasa ruchu oraz może interweniować w sposób bardziej zdecydowany w niektórych krytycznych sytuacjach. Ogranicznik prędkości ustawiany przez kierowcę jest montowany w standardzie i w tym teście oceniany jest jako system wspomagania prędkości. Bardziej zaawansowany system jest dostępny jako opcja, która identyfikuje lokalne ograniczenia prędkości.