Przedział pasażerski Cupry Born pozostał stabilny w teście zderzenia czołowego. Wyniki badań manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i kości udowych kierowcy i pasażera. Cupra wykazała, że podobny poziom ochrony byłby zapewniony dla pasażerów o różnych rozmiarach oraz dla osób siedzących w różnych pozycjach. Analiza opóźnienia wózka uderzeniowego podczas badania oraz analiza odkształconej bariery po badaniu, wykazały, że Born byłby umiarkowanie łagodnym przeciwnikiem w zderzeniu czołowym. W teście zderzenia czołowego, na pełnej szerokości sztywnej bariery, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra dla kierowcy i co najmniej odpowiednia dla pasażera siedzącego z tyłu. W teście zderzenia bocznego z barierą, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra i uzyskano maksymalną liczbę punktów. W przypadku poważniejszego zderzenia bocznego z słupem, ochrona była dobra lub odpowiednia. Kontrola przemieszczania się (stopień wyrzucenia ciała na drugą stronę pojazdu przy uderzeniu z dalszej strony pojazdu) okazała się marginalna. Born posiada centralną poduszkę powietrzną, która łagodzi obrażenia pasażerów podczas takich zderzeń i która wypadła dobrze w teście Euro NCAP. Testy przednich foteli i zagłówków wykazały dobrą ochronę przed urazami kręgosłupa w przypadku zderzenia tylnego. Analiza geometryczna tylnych siedzeń również wykazała dobrą ochronę przed urazami kręgosłupa. Born posiada zaawansowany system eCall, który alarmuje służby ratunkowe w przypadku kolizji. Samochód posiada również system, który uruchamia hamulce po zderzeniu, aby uniknąć kolizji wtórnych.
Zarówno w testach zderzenia czołowego i bocznego z barierą, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra, tak dla 6-cio, jak i 10-letniego manekina. Przednia poduszka powietrzna pasażera może zostać wyłączona, aby umożliwić użycie na tym miejscu fotelika dziecięcego skierowanego tyłem do kierunku jazdy. Kierowca otrzymuje jasne informacje dotyczące stanu poduszki powietrznej, a system został doceniony. Wszystkie typy fotelików dziecięcych, dla których samochód został zaprojektowany, mogą być prawidłowo zainstalowane i umieszczone w pojeździe.
Ochrona głowy potrąconego pieszego zapewniana przez maskę była w większości przypadków dobra lub wystarczająca, z kilkoma obszarami słabej ochrony na sztywnych słupkach szyby przedniej. Zderzak zapewniał dobrą ochronę nóg pieszych we wszystkich miejscach testu; ochrona miednicy była również dobra, z wyjątkiem kilku obszarów, gdzie była odpowiednia. System autonomicznego hamowania awaryjnego (AEB) w Bornie potrafi wykryć niechronionych użytkowników dróg, a także inne pojazdy. W testach reakcji na pieszych i rowerzystów system wypadł odpowiednio dobrze.
System AEB wypadł dobrze w testach reakcji na inne pojazdy; w większości scenariuszy testowych udało się uniknąć zderzenia lub je złagodzić. System przypominający o zapięciu pasów bezpieczeństwa jest standardem, a samochód jest wyposażony w system monitorujący ruchy kierownicą i wydający ostrzeżenie w przypadku wykrycia wzoru charakterystycznego dla jazdy w stanie senności lub utraty koncentracji. Standardowym wyposażeniem jest ogranicznik prędkości ustawiany przez kierowcę. Jeśli samochód zjeżdża z pasa ruchu, system oparty na kamerze delikatnie koryguje tor jazdy pojazdu. System interweniuje również w niektórych bardziej krytycznych sytuacjach, aby np. uniknąć zjechania z drogi.