Szukaj
Cupra
Cupra
4,4 (71 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Cupra w pigułce

Test euroncap Cupra Born 170 KW, e-Boost Pack, LHD

Cupra Born 170 KW, e-Boost Pack, LHD
2022
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy sedan
Klasa auta:
Małe auta rodzinne
Masa auta:
1782 kg
Wynik testu
93%
Ochrona dorosłego
89%
Ochrona dziecka
73%
Zabezpieczenie przechodnia
80%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

35.5 pkt | 93 %

Przedział pasażerski Cupry Born pozostał stabilny w teście zderzenia czołowego. Wyniki badań manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i kości udowych kierowcy i pasażera. Cupra wykazała, że podobny poziom ochrony byłby zapewniony dla pasażerów o różnych rozmiarach oraz dla osób siedzących w różnych pozycjach. Analiza opóźnienia wózka uderzeniowego podczas badania oraz analiza odkształconej bariery po badaniu, wykazały, że Born byłby umiarkowanie łagodnym przeciwnikiem w zderzeniu czołowym. W teście zderzenia czołowego, na pełnej szerokości sztywnej bariery, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra dla kierowcy i co najmniej odpowiednia dla pasażera siedzącego z tyłu. W teście zderzenia bocznego z barierą, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra i uzyskano maksymalną liczbę punktów. W przypadku poważniejszego zderzenia bocznego z słupem, ochrona była dobra lub odpowiednia. Kontrola przemieszczania się (stopień wyrzucenia ciała na drugą stronę pojazdu przy uderzeniu z dalszej strony pojazdu) okazała się marginalna. Born posiada centralną poduszkę powietrzną, która łagodzi obrażenia pasażerów podczas takich zderzeń i która wypadła dobrze w teście Euro NCAP. Testy przednich foteli i zagłówków wykazały dobrą ochronę przed urazami kręgosłupa w przypadku zderzenia tylnego. Analiza geometryczna tylnych siedzeń również wykazała dobrą ochronę przed urazami kręgosłupa. Born posiada zaawansowany system eCall, który alarmuje służby ratunkowe w przypadku kolizji. Samochód posiada również system, który uruchamia hamulce po zderzeniu, aby uniknąć kolizji wtórnych.

Uderzenie przodem
15,1pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
15,1 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
14,8pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
3,6pkt
AEB Miasto
2,0 pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

44 pkt | 89 %

Zarówno w testach zderzenia czołowego i bocznego z barierą, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra, tak dla 6-cio, jak i 10-letniego manekina. Przednia poduszka powietrzna pasażera może zostać wyłączona, aby umożliwić użycie na tym miejscu fotelika dziecięcego skierowanego tyłem do kierunku jazdy. Kierowca otrzymuje jasne informacje dotyczące stanu poduszki powietrznej, a system został doceniony. Wszystkie typy fotelików dziecięcych, dla których samochód został zaprojektowany, mogą być prawidłowo zainstalowane i umieszczone w pojeździe.

Bazowa ocena auta
24,0pkt

Uderzenie z przodu
16,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
8,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
8,0 pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 6 lat
Siedzonko:
Britax R?mer Kidfix 2S
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 10 lat
Siedzonko:
Takata Maxi Booster
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

39.9 pkt | 73 %

Ochrona głowy potrąconego pieszego zapewniana przez maskę była w większości przypadków dobra lub wystarczająca, z kilkoma obszarami słabej ochrony na sztywnych słupkach szyby przedniej. Zderzak zapewniał dobrą ochronę nóg pieszych we wszystkich miejscach testu; ochrona miednicy była również dobra, z wyjątkiem kilku obszarów, gdzie była odpowiednia. System autonomicznego hamowania awaryjnego (AEB) w Bornie potrafi wykryć niechronionych użytkowników dróg, a także inne pojazdy. W testach reakcji na pieszych i rowerzystów system wypadł odpowiednio dobrze.

AEB Niechronieni użytkownicy drogi
12,3 pkt
Głowa
15,7 pkt
Miednica
6,0 pkt
Nogi
6,0 pkt
Ochrona pieszego w czasie zdarzenia
27,7 pkt
AEB Pieszy
6,0pkt
AEB Rowerzysta
6,3 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

12.8 pkt | 80 %

System AEB wypadł dobrze w testach reakcji na inne pojazdy; w większości scenariuszy testowych udało się uniknąć zderzenia lub je złagodzić. System przypominający o zapięciu pasów bezpieczeństwa jest standardem, a samochód jest wyposażony w system monitorujący ruchy kierownicą i wydający ostrzeżenie w przypadku wykrycia wzoru charakterystycznego dla jazdy w stanie senności lub utraty koncentracji. Standardowym wyposażeniem jest ogranicznik prędkości ustawiany przez kierowcę. Jeśli samochód zjeżdża z pasa ruchu, system oparty na kamerze delikatnie koryguje tor jazdy pojazdu. System interweniuje również w niektórych bardziej krytycznych sytuacjach, aby np. uniknąć zjechania z drogi.

Ogranicznik prędkości
1,3 pkt
Asystent pasa ruchu
3,5 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Systemy AEB
5,1 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Front Assist
    Opcjonalny
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Dobry