Ogólne dane auta | |
---|---|
Klasa | Małe auta rodzinne |
Nadwozie | 5-drzwiowy hatchback |
Masa | 1080 kg |
Uśrednione wyniki testu | |
---|---|
Bezpieczeństwo dorosłego | |
Potrącenie pieszego | |
Bezpieczeństwo dziecka | - |
Karoseria pozostała stabilna, ale drzwi kierowcy doznały poważnych uszkodzeń. Niestety poduszka powietrzna kierowcy włączyła się z opóźnieniem, dodatkowo głowa kierowcy nie pozostawała w stałym kontakcie z poduszką, również ochrona szyi okazała się marginalna. Zabezpieczenie klatki piersiowej było słabe, a ograniczniki napięcia pasów nie spełniły zadania. Twarde elementy deski rozdzielczej mogą być źródłem obrażeń kolan, nóg czy miednicy. Materiał amortyzujący wyścielający kolumnę kierowniczą również nie poprawia ostatecznej oceny.
Mimo, że głowa kierowcy miała kontakt z elementami wnętrza auta to nacisk był niewielki. Za to pojawił się problem poprawnego rozwinięcia poduszki powietrznej. Duża jej część pozostała w obudowie z powodu struktury fotelu. Co więcej, siedzenie kierowcy na skutek wgniecenia podłogi zostało przesunięte w kierunku drzwi.
Szczegóły testu | |
---|---|
Zderzenie czołowe | 7 pkt (44%) |
Zderzenie boczne | 13 pkt (81%) |
Pasy bezpieczeństwa | 0 pkt (0%) |
Zderzenie ze słupem | 0 pkt (0%) |
Potrącenie pieszego | 16 pkt (57%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy | 33 % |
Wyposażenie samochodu |
---|
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
---|
Ochrona nóg pieszego była powyżej przeciętnej. Auto spełniło również wymogi dla połowy z krytycznych punktów trakcie testów zderzenia z pieszym-dzieckiem. Niestety, większość wyników testu pieszego-dorosłego wypadła bardzo słabo. W rezultacie Xsara uzyskała w tym rodzaju testów 2 gwiazdki. |
Zabezpieczenie dziecka | |
---|---|
Citroen rekomenduje ten sam model fotelika zarówno dla 3-latka jak i dla dziecka 1,5-rocznego. Jednak podczas zderzenia czołowego, manekin dziecka 3-letniego przesunął się daleko do przodu, a w trakcie uderzenia bocznego - głowa nie była wystarczająco chroniona. |
|
1,5 - letniego | brak danych |
3,0 - letniego | brak danych |