Ogólne dane auta | |
---|---|
Klasa | Minivany |
Nadwozie | 5-drzwiowy minivan |
Masa | 1275 kg |
Uśrednione wyniki testu | |
---|---|
Bezpieczeństwo dorosłego | |
Potrącenie pieszego | |
Bezpieczeństwo dziecka | - |
Kabina pasażerska jest wytrzymała i chroni pasażerów przed obrażeniami, również pochodzącymi z zewnątrz. Poduszki powietrzne są w standardzie dla kierowcy i pasażera. Jednak w przypadku kierowcy, głowa zsuwa się na prawo oraz całkowicie traci kontakt z poduszką w trakcie zderzenia. Podczas innego zderzenia, może to grozić poważnymi obrażeniami. Również klatka piersiowa ma kontakt z kierownicą. Twarde elementy panelu przedniego mogą być źródłem uszkodzeń nóg i stóp. Plusem jest 3-punktowy tylny pas bezpieczeństwa. Przednie pasy mają napinacze wraz ze zwijanymi ogranicznikami dla zredukowania nacisku.
Boczna poduszka nie spisuje się zarówno podczas zderzenia ze słupem jak i zderzenia bocznego tak dobrze jak podczas innych testów. Klapa bagażnika otworzyła się na skutek uderzenia.
Szczegóły testu | |
---|---|
Zderzenie czołowe | 11 pkt (69%) |
Zderzenie boczne | 15 pkt (94%) |
Pasy bezpieczeństwa | 0 pkt (0%) |
Zderzenie ze słupem | 1 pkt (50%) |
Potrącenie pieszego | 12 pkt (43%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy | 36 % |
Wyposażenie samochodu |
---|
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
---|
Picasso oferuje zbyt niski poziom zabezpieczeń, szczególnie jeśli chodzi o zderzak. Maska wypada lepiej, ale nadal nie chroni głowy pieszego w przypadku zderzenia. |
Zabezpieczenie dziecka | |
---|---|
Citroen wybrał uniwersalne foteliki Römer Peggy, montowane przodem do kierunku jazdy w obu przypadkach. Głowa "3-latka" nie była chroniona ani w trakcie zderzenia czołowego ani bocznego. Młodsze dziecko było dobrze zabezpieczone, ale zanotowano wysokie obciążenie szyi, co typowe w tym przypadku. Przednia poduszka pasażera, montowana w standardzie, może spowodować duże obrażenia podczas wypadku, jeśli fotelik umieścimy tyłem do kierunku jazdy. Brak jakichkolwiek ostrzeżeń. Etykiety wewnątrz auta są łatwe do usunięcia. |
|
1,5 - letniego | Roemer Peggy przodem do kierunku jazdy |
3,0 - letniego | Roemer Peggyprzodem do kierunku jazdy |