Szukaj
Citroen
Citroen
4,1 (7 833 oceny)
Wybierz inną markę
Polecamy
Citroen w pigułce

Test euroncap Peugeot Rifter BlueHDi 100 Allure

Peugeot Rifter BlueHDi 100 Allure
2018
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy
Klasa auta:
Minivany
Masa auta:
1510 kg
Wynik testu
91%
Ochrona dorosłego
81%
Ochrona dziecka
58%
Zabezpieczenie przechodnia
68%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

34.9 pkt | 91 %

Ocena Opla/Vauxhall Combo jest oparta na próbach przeprowadzonych na Pegeocie Rifter, który jest identyczny z wyjątkiem kilku wizualnych elementów, które mają wpływ jedynie na próbę potrącenia pieszego. Dane zweryfikowane przez Euro NCAP wskazują, że wyniki wszystkich prób przeprowadzonych na Rifterze są również prawidłowe dla Combo. Przedział pasażerski pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera. Wykazano, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. W próbie zderzenia ze sztywną barierą na pełnej szerokości, ochrona manekina kierowcy była mierna dla klatki piersiowej i szyi oraz dobra dla pozostałych krytycznych obszarów ciała. Ochrona tylnego pasażera była dobra lub dostateczna. W próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra i samochód zdobył maksymalną ilość punktów. Nawet w bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, ochrona klatki piersiowej była dostateczna, a pozostałych krytycznych obszarów ciała dobra. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach wykazały dobrą ochronę przeciwko urazom kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń, również wykazała dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego. Będący standardowym wyposażeniem, autonomiczny system hamowania awaryjnego (AEB), wykazał się dobrą skutecznością działania w próbach przeprowadzonych przy niskich prędkościach, typowych dla ruchu miejskiego, gdzie często dochodzi do urazów kręgosłupa szyjnego.

Uderzenie przodem
7,0pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
7,2 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
1,7pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
15,6pkt
AEB Miasto
3,0 pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

39.8 pkt | 81 %

Z wyjątkiem szyi manekina dziecka 6-letniego, której ochrona była dostateczna, wyniki odczytane z manekinów, zarówno w próbie zderzenia czołowego jak i bocznego zderzenia z barierą, wykazały dobrą ochronę wszystkich krytycznych obszarów ciała dla 6-cio i 10-letniego dziecka. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Do kierowcy dociera czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej i system został doceniony. Wszystkie typy fotelików dla których samochód został zaprojektowany, mogą zostać w nim prawidłowo umiejscowione i zainstalowane. Natomiast, mocowania ISOFIX/i-Size są w niektórych krajach opcjonalnym wyposażeniem na środkowym miejscu drugiego rzędu i kupujący powinni upewnić się, że zostały one zamówione jeżeli są potrzebne. Opcjonalne siedzenia trzeciego rzędu nie są dostosowane do fotelików dziecięcych.

Bazowa ocena auta
23,8pkt

Uderzenie z przodu
15,8 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
8,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
7,0 pkt
Montaż
9,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Britax Romer Kidfix XP
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Graco booster
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

28.2 pkt | 58 %

Ochrona zapewniona dla głowy potrąconego pieszego była przeważnie dostateczna lub mierna, z kilkoma bardzo słabymi rezultatami odnotowanymi wzdłuż podszybia i na słupkach szyby przedniej. Zderzak zapewnił dobrą ochronę dla nóg pieszego, ochrona miednicy była również dobra we wszystkich sprawdzanych miejscach. System AEB wykazał się dobrą skutecznością działania w próbach reakcji na pieszych, ale jego ogólna skuteczność została oceniona jako mierna. System nie reaguje na szybciej poruszających się użytkowników drogi takich jak rowerzyści.

AEB Niechronieni użytkownicy drogi
3,6 pkt
Głowa
12,7 pkt
Miednica
6,0 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

8.9 pkt | 68 %

System AEB wykazał się mierną skutecznością przy prędkościach pozamiejskich. Combo posiada przypomnienie o pasach bezpieczeństwa dla przednich i tylnych siedzeń, ale nie dla opcjonalnego trzeciego rzędu siedzeń. Asystent prędkości jest również standardowym wyposażeniem i informuje kierowcę o lokalnych ograniczeniach prędkości, pozwalając mu ustawić ogranicznik prędkości na odpowiednim poziomie. Asystent pasa ruchu pomaga zapobiec niezamierzonemu opuszczeniu pasa ruchu i także interweniuje w sytuacjach zagrożenia.

Ogranicznik prędkości
2,3 pkt
Asystent pasa ruchu
3,3 pkt
Przypominacz o pasach
1,9 pkt
Systemy AEB
1,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Standard
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Dostateczny