Szukaj
Citroen
Citroen
4,1 (7 843 oceny)
Wybierz inną markę
Polecamy
Citroen w pigułce

Test euroncap Citroen Jumpy (Fiat Scudo 2.0 diesel, Combi, LHD)

Citroen Jumpy (Fiat Scudo 2.0 diesel, Combi, LHD)
2012
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
6-drzwiowy
Klasa auta:
Vany
Masa auta:
2012 kg
Wynik testu
59%
Ochrona dorosłego
86%
Ochrona dziecka
26%
Zabezpieczenie przechodnia
26%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

21 pkt | 59 %

Kabina pasażerska pozostała stabilna w teście wpływu frontalnego. Pomimo, że samochód ma dwa oddzielne siedzenia przednie, poduszka powietrzna pasażera jest wystarczająco szeroka, by ochronić trzeciego pasażera zajmującego miejsce w środku na siedzeniu, w stylu ławki. Czujniki na manekinach wykazały dobrą ochronę kolan oraz kości udowych kierowcy i pasażera. W teście bariery bocznej ochrona klatki piersiowej była należyta, innych regionów ciała dobra. Testy słupa bocznego nie zostały wykonane, ponieważ poduszka powietrzna nie spełniała wymagania na stały element wyposażenia. Geometryczna ocena siedzeń wykazała kiepską ochronę odcinka szyjnego kręgosłupa podczas uderzenia w tył pojazdu.

Uderzenie przodem
13,4pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku przez auto
7,4pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z tyłu
0,5pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

42 pkt | 86 %

Na podstawie odczytów z czujników umieszczonych na manekinach model zdobył maksymalną liczbę punktów za dobrą ochronę dziecka 18-miesięcznego i 3-letniego w testach wpływy frontalnego oraz próbach udarności bocznych. W obu przypadkach manekiny zostały należycie zabezpieczone, tak by zminimalizować ryzyko uszkodzenia w kontakcie z elementami wnętrza pojazdu. Przednia poduszka powietrzna pasażera może zostać odłączona, co pozwala na umieszczenie fotelika dla dziecka tyłem do kierunku jazdy. Jednak informacja dostarczana kierowcy o aktualnym statusie poduszki są niewystarczające i system nie został nagrodzony. Informacja o niebezpieczeństwie płynącym z nieodpowiedniego ustawienia fotelika w stosunku do aktywnej poduszki powietrznej jasno przedstawia etykieta umieszczona w pojeździe.

Bazowa ocena auta
6,0pkt
Wydajność
12,0pkt
Instrukcja
4,0pkt
Montaż
2,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Britax Romer Babysafe+
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 18 miesięcy
Dziecko 18 miesięcy
Wydajność
12,0pkt
Instrukcja
4,0pkt
Montaż
2,0pkt
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Britax Roemer Duo Plus
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Dziecko 36 miesięcy

Niechronieni użytkownicy drogi

8 pkt | 26 %

Zderzak zapewnił kiepską ochronę nóg pieszego we wszystkich testowanych obszarach i nie zdobył punktów. Ochrona zapewniona przez frontową krawędź maski była nieodpowiednia z powodu kształtu oraz wysokości pojazdu. W obszarach mających duże szanse zostać uderzonymi przez głowę dziecka lub osoby dorosłej maska oferowała kiepską ochronę, w przeważającej mierze.

Głowa
7,8 pkt
Miednica
0,0 pkt
Nogi
0,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

2 pkt | 26 %

Elektroniczna kontrola stabilności jest dostępna jako opcja i nie spełniła wymogów Euro NCAP na element wyposażenia standardowego. System przypominający o zapięciu pasów obejmuje miejsca kierowcy i pasażera, ogranicznik prędkości jest standardowym elementem wyposażenia dla ponad połowy sprzedanych pojazdów i sepłnia wymogi techniczne Euro NCAP.

Ogranicznik prędkości
0,8 pkt
System stabilizacji pojazdu
0,0 pkt
Przypominacz o pasach
1,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Ogranicznik prędkości
  • Przypominacz o pasach - kierowca