Przedział pasażerski C5 X pozostał stabilny w teście zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i kości udowych zarówno kierowcy, jak i pasażera. Citroën wykazał, że podobny poziom ochrony zostanie zapewniony osobom o różnej posturze i siedzącym w różnych pozycjach. Analiza opóźnienia wózka uderzeniowego podczas badania oraz analiza odkształconej bariery po badaniu wykazały, że C5 X byłby umiarkowanie łagodnym partnerem w zderzeniu czołowym. W teście zderzenia ze sztywną barierą na pełnej szerokości, na podstawie odczytów manekina dotyczących nacisku, ochrona klatki piersiowej została oceniona jako marginalna zarówno dla kierowcy jak i pasażera z tyłu. W teście zderzenia bocznego z barierą, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra, a samochód uzyskał maksymalną liczbę punktów. W bardziej poważnym bocznym uderzeniu w słup, ochrona klatki piersiowej została oceniona jako marginalna, na podstawie kompresji żeber. Kontrola ekskursji (stopień, w jakim ciało jest wyrzucane na drugą stronę pojazdu po uderzeniu z dalszej strony) została uznana za marginalną. C5 X nie posiada środków zaradczych, które łagodziłyby obrażenia pasażerów w takich zderzeniach. Testy przednich foteli i zagłówków wykazały dobrą ochronę przed obrażeniami kręgosłupa w przypadku zderzenia tylnego. Analiza geometryczna tylnych siedzeń również wykazała dobrą ochronę przed urazami kręgosłupa. C5 X posiada zaawansowany system eCall, który alarmuje służby ratunkowe w przypadku kolizji. Samochód posiada również system, który po zderzeniu uruchamia hamulce, aby uniknąć kolizji wtórnych.
W teście zderzenia czołowego, ochrona była dobra lub odpowiednia dla wszystkich krytycznych obszarów ciała obu manekinów dziecięcych. W teście zderzenia z barierą boczną, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra dla obu manekinów dziecięcych. Przednia poduszka powietrzna pasażera może zostać wyłączona, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu siedzącym fotelika dziecięcego skierowanego tyłem do kierunku jazdy. Kierowca otrzymuje wyraźną informację o stanie poduszki powietrznej, a system został doceniony. Wszystkie foteliki, dla których zaprojektowano C5 X, można było prawidłowo zamontować i umieścić w samochodzie.
C5 X posiada "aktywną" maskę, która zapewnia ochronę pieszych. Czujniki umieszczone w zderzaku wykrywają potrącenie pieszego, a siłowniki podnoszą maskę, aby zapewnić większy prześwit do twardych elementów w komorze silnika. Citroën pokazał, że system rozpoznaje rozmaite postacie pieszych przy różnych prędkościach, a samochód był testowany z maską w pozycji uniesionej. Ochrona głowy pieszego była prawie całkowicie dobra. Zderzak zapewniał dobrą lub odpowiednią ochronę nóg pieszych, ale ochrona okolic miednicy była zdecydowanie słaba. System autonomicznego hamowania awaryjnego (AEB) w C5 X może reagować na niechronionych użytkowników dróg, a także na inne pojazdy. System działał odpowiednio podczas testów reakcji na pieszych i dobrze podczas testów z celem w postaci rowerzysty, przy czym w większości scenariuszy udało się uniknąć kolizji lub złagodzić jej skutki.
System autonomicznego hamowania awaryjnego (AEB) w C5 X wypadł słabo w testach jego reakcji na inne pojazdy. System przypominający o zapięciu pasów bezpieczeństwa jest standardowo montowany na przednich i tylnych siedzeniach, a samochód jest wyposażony w system wykrywający zmęczenie kierowcy. System wspomagania pasa ruchu delikatnie koryguje tor jazdy pojazdu w przypadku znoszenia go z pasa ruchu, a także interweniuje w niektórych bardziej krytycznych sytuacjach. System wspomagania prędkości wykrywa lokalne ograniczenie prędkości, a kierowca może zadecydować, czy maksymalna prędkość samochodu będzie automatycznie ustalana przez system.