Szukaj
Citroen
Citroen
4,1 (7 833 oceny)
Wybierz inną markę
Polecamy
Citroen w pigułce

Test euroncap Citroën C5 X 1.6 petrol hybrid, LHD

Citroën C5 X 1.6 petrol hybrid, LHD
2022
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy sedan
Klasa auta:
Luksusowe auta
Masa auta:
1734 kg
Wynik testu
82%
Ochrona dorosłego
87%
Ochrona dziecka
69%
Zabezpieczenie przechodnia
66%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

31.2 pkt | 82 %

Przedział pasażerski C5 X pozostał stabilny w teście zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i kości udowych zarówno kierowcy, jak i pasażera. Citroën wykazał, że podobny poziom ochrony zostanie zapewniony osobom o różnej posturze i siedzącym w różnych pozycjach. Analiza opóźnienia wózka uderzeniowego podczas badania oraz analiza odkształconej bariery po badaniu wykazały, że C5 X byłby umiarkowanie łagodnym partnerem w zderzeniu czołowym. W teście zderzenia ze sztywną barierą na pełnej szerokości, na podstawie odczytów manekina dotyczących nacisku, ochrona klatki piersiowej została oceniona jako marginalna zarówno dla kierowcy jak i pasażera z tyłu. W teście zderzenia bocznego z barierą, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra, a samochód uzyskał maksymalną liczbę punktów. W bardziej poważnym bocznym uderzeniu w słup, ochrona klatki piersiowej została oceniona jako marginalna, na podstawie kompresji żeber. Kontrola ekskursji (stopień, w jakim ciało jest wyrzucane na drugą stronę pojazdu po uderzeniu z dalszej strony) została uznana za marginalną. C5 X nie posiada środków zaradczych, które łagodziłyby obrażenia pasażerów w takich zderzeniach. Testy przednich foteli i zagłówków wykazały dobrą ochronę przed obrażeniami kręgosłupa w przypadku zderzenia tylnego. Analiza geometryczna tylnych siedzeń również wykazała dobrą ochronę przed urazami kręgosłupa. C5 X posiada zaawansowany system eCall, który alarmuje służby ratunkowe w przypadku kolizji. Samochód posiada również system, który po zderzeniu uruchamia hamulce, aby uniknąć kolizji wtórnych.

Uderzenie przodem
13,2pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
13,2 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
12,3pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
3,8pkt
AEB Miasto
2,0 pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

42.7 pkt | 87 %

W teście zderzenia czołowego, ochrona była dobra lub odpowiednia dla wszystkich krytycznych obszarów ciała obu manekinów dziecięcych. W teście zderzenia z barierą boczną, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra dla obu manekinów dziecięcych. Przednia poduszka powietrzna pasażera może zostać wyłączona, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu siedzącym fotelika dziecięcego skierowanego tyłem do kierunku jazdy. Kierowca otrzymuje wyraźną informację o stanie poduszki powietrznej, a system został doceniony. Wszystkie foteliki, dla których zaprojektowano C5 X, można było prawidłowo zamontować i umieścić w samochodzie.

Bazowa ocena auta
23,7pkt

Uderzenie z przodu
15,7 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
8,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
7,0 pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Britax R?mer KidFix 2R
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Graco Junior
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

37.8 pkt | 69 %

C5 X posiada "aktywną" maskę, która zapewnia ochronę pieszych. Czujniki umieszczone w zderzaku wykrywają potrącenie pieszego, a siłowniki podnoszą maskę, aby zapewnić większy prześwit do twardych elementów w komorze silnika. Citroën pokazał, że system rozpoznaje rozmaite postacie pieszych przy różnych prędkościach, a samochód był testowany z maską w pozycji uniesionej. Ochrona głowy pieszego była prawie całkowicie dobra. Zderzak zapewniał dobrą lub odpowiednią ochronę nóg pieszych, ale ochrona okolic miednicy była zdecydowanie słaba. System autonomicznego hamowania awaryjnego (AEB) w C5 X może reagować na niechronionych użytkowników dróg, a także na inne pojazdy. System działał odpowiednio podczas testów reakcji na pieszych i dobrze podczas testów z celem w postaci rowerzysty, przy czym w większości scenariuszy udało się uniknąć kolizji lub złagodzić jej skutki.

AEB Niechronieni użytkownicy drogi
13,6 pkt
Głowa
18,2 pkt
Miednica
0,0 pkt
Nogi
6,0 pkt
Ochrona pieszego w czasie zdarzenia
24,2 pkt
AEB Pieszy
5,1pkt
AEB Rowerzysta
8,5 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

10.6 pkt | 66 %

System autonomicznego hamowania awaryjnego (AEB) w C5 X wypadł słabo w testach jego reakcji na inne pojazdy. System przypominający o zapięciu pasów bezpieczeństwa jest standardowo montowany na przednich i tylnych siedzeniach, a samochód jest wyposażony w system wykrywający zmęczenie kierowcy. System wspomagania pasa ruchu delikatnie koryguje tor jazdy pojazdu w przypadku znoszenia go z pasa ruchu, a także interweniuje w niektórych bardziej krytycznych sytuacjach. System wspomagania prędkości wykrywa lokalne ograniczenie prędkości, a kierowca może zadecydować, czy maksymalna prędkość samochodu będzie automatycznie ustalana przez system.

Ogranicznik prędkości
2,5 pkt
Asystent pasa ruchu
3,5 pkt
Przypominacz o pasach
2,0 pkt
Systemy AEB
2,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Autonomous emergency braking and forward collision warning
    Opcjonalny
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Dostateczny