Szukaj

Test euroncap Citroën C4 1.2 petrol 'Feel Pack', LHD

Citroën C4 1.2 petrol 'Feel Pack', LHD
2021
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy sedan
Klasa auta:
Małe auta rodzinne
Masa auta:
1305 kg
Wynik testu
76%
Ochrona dorosłego
83%
Ochrona dziecka
57%
Zabezpieczenie przechodnia
63%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

29.3 pkt | 76 %

Przedział pasażerski pojazdu Citroen C4, pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i ud manekinów kierowcy i pasażera. Citroen pokazał, że dobry poziom ochrony będzie zapewniony pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. Jednakże odczyty z manekinów wskazywały również na słabą ochronę dolnej części nogi pasażera z przodu. Analiza bariery, z którą zderzył się Citroen C4 nie wykazała obszarów nadmiernego odkształcenia w związku z czym C4 byłby rozsądnie łagodnym partnerem kolizji. W próbie zderzenia ze sztywną barierą, ochrona była dobra dla wszystkich krytycznych obszarów ciała. C4 zdobył maksymalną liczbę punktów zarówno w uderzeniach bocznej bariery, jak i bocznych zderzeń ze słupem z dobrą ochroną wszystkich krytycznych obszarów ciała. W ocenie ochrony przed wypadnięciem manekina (jego ruch w kierunku drugiej strony pojazdu) w przypadku zderzenia bocznego zostało ocenione jako słabe. C4 nie został wyposażony w środkowe poduszki powietrzne, które chronią przed interakcją między pasażerami podczas zderzeń bocznych. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach, wykazały dobrą ochronę odcinka szyjnego kręgosłupa w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń, również wykazała dobrą ochronę odcinka szyjnego kręgosłupa. Citroen C4 jest wyposażony w ?In-Crash Braking?, system zaprojektowany w celu zapobiegania wtórnym zderzeniom po kolizji. Jednak system ten nie spełniał wymagać Euro NCAP i nie został oceniony.

Uderzenie przodem
12,5pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
12,5 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
12,1pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
3,6pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

40.9 pkt | 83 %

W próbie zderzenia czołowego, ochronę szyi 10-letniego manekina oceniono jako marginalną, poza tym ochrona manekinów była dobra lub wystarczająca. W próbie bocznego zderzenia z barierą, wszystkie krytyczne obszary ciała obu manekinów były dobrze chronione. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Do kierowcy dociera czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej, w związku z czym system został doceniony. Wszystkie typy fotelików, dla których C4 został zaprojektowany mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie.

Bazowa ocena auta
21,9pkt

Uderzenie z przodu
13,9 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
8,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
7,0 pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Britax R?mer Kidfix? R
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Graco booster
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

30.9 pkt | 57 %

Ochrona zapewniona przez maskę dla głowy potrąconego pieszego była przeważnie dobra lub wystarczająca, ale bardzo słaba przednich słupkach. Zderzak zapewnił dobrą ochronę dla nóg i miednicy pieszego, dzięki czemu Citroen C4 otrzymał maksymalną liczbę punktów w tych obszarach. System AEB jest zdolny do wykrywania niektórych niechronionych użytkowników dróg, a także inne pojazdy. W testach reakcja na pieszych, system wykazał marginalne działanie. Tylko w niektórych sytuacjach udało się uniknąć lub złagodzić kolizję.

AEB Niechronieni użytkownicy drogi
3,6 pkt
Głowa
15,3 pkt
Miednica
6,0 pkt
Nogi
6,0 pkt
Ochrona pieszego w czasie zdarzenia
27,3 pkt
AEB Pieszy
3,6pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

10.2 pkt | 63 %

Ogranicznik prędkości
2,6 pkt
Asystent pasa ruchu
3,3 pkt
Przypominacz o pasach
1,0 pkt
Systemy AEB
2,4 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Active Safety Brake
    Standard
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Dostateczny