Przedział pasażerski C3 Aircross pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobra ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera. Citroen pokazał, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony dla pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. W próbie zderzenie ze sztywną barierą na pełnej szerokości, ochrona kierowcy i tylnego pasażera była dobra lub wystarczająca, dla wszystkich krytycznych obszarów ciała. W próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona była dobra dla wszystkich najważniejszych obszarów ciała i C3 Aircross zdobył maksymalną ilość punktów. Nawet w poważniejszej próbie bocznego zderzenia z słupem, ochrona klatki piersiowej była wystarczająca, a pozostałych obszarów ciała dobra. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach, wykazały dobrą ochronę przeciwko urazom kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Natomiast geometryczna ocena tylnych siedzeń wskazała bardzo słabą ochronę kręgosłupa szyjnego. Autonomiczny system hamowania awaryjnego jest dostępny, ale z powodu, że jest on wyposażeniem opcjonalnym, nie został ujęty w ocenie.
W próbie zderzenia czołowego, ochrona zarówno 6-cio jak i 10-letniego manekina była dobra lub wystarczająca. W próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona była dobra dla wszystkich krytycznych obszarów ciała. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Kierowcy przekazywana jest czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej i system został doceniony. Uniwersalne foteliki, które wykorzystują pasy przeznaczone dla osoby dorosłej, nie powinny być używane na środkowym miejscu tylnej kanapy. W pozostałych przypadkach foteliki mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane.
Maska zapewniła dobrą lub wystarczającą ochronę na znacznej powierzchni, z kilkoma słabymi i bardzo słabymi rezultatami odnotowanymi wzdłuż podszybia i na przednich słupkach. Zderzak zapewnił dobrą ochronę dla nóg pieszego i zdobył maksymalną ilość punktów w testach Euro NCAP. Ochrona miednicy była w większości dobra, z kilkoma słabymi obszarami. Autonomiczny system hamowania awaryjnego jest zdolny do wykrywania pieszych, ale nie został zawarty w tej ocenie, jako, że nie jest on standardowym wyposażeniem.
Przypomnienie o pasach bezpieczeństwa jest standardowym wyposażeniem dla przednich i tylnych miejsc. Ogranicznik prędkości wykorzystuje kamerę do rozpoznawania lokalnych ograniczeń i pozwala kierowcy łatwo ustawić odpowiedni limit prędkości. Asystent pasa ruchu ostrzega kierowcę kiedy samochód oddala się od linii wyznaczającej pas ruchu. Autonomiczny system hamowania awaryjnego jest dostępny, ale ze względu, że jest on wyposażeniem opcjonalnym, nie został ujęty w tej ocenie.