Przedział pasażerski C3 pozostał stabilny w testach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wskazały dobra ochronę kolan oraz ud kierowcy i pasażera. Citroen pokazał, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony dla pasażerów o różnych rozmiarach oraz siedzących na różnych miejscach. W próbie zderzenia czołowego na pełnej szerokości sztywnej bariery, ochrona klatki piersiowej i szyi była wystarczająca dla kierowcy i tylnego pasażera, a ochrona pozostałych krytycznych obszarów ciała była dobra. C3 zdobył maksymalną ilość punktów w próbie bocznego zderzenia z barierą; z dobrej ochroną wszystkich krytycznych części ciała. Nawet w bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, ochrona klatki piersiowej była wystarczająca, a pozostałych obszarów ciała dobra. Testy przednich foteli i zagłówków wykazały dobrą ochronę przeciwko urazom kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu; geometryczna ocena tylnych siedzeń również wykazała dobrą ochronę. C3 nie posiada autonomicznego systemu hamowania awaryjnego.
W próbie zderzania czołowego, odczyty naprężeń w szyi manekina 10-letniego oraz przeciążeń działających na klatkę piersiową manekina 6-letniego, wskazały mierny poziom ochrony. W pozostałych przypadkach ochrona była wystarczająca lub dobra. W bocznym zderzeniu z barierą ochrona była dobra dla wszystkich krytycznych części ciała. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić przewożenie fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Kierowca otrzymuje czytelną informację dotyczącą stanu poduszki powietrznej i system został doceniony. Wszystkie typy fotelików dla których C3 jest zaprojektowany mogą zostać w nim prawidłowo umieszczone i zainstalowane.
Ochrona zapewniona przez maskę dla głowy potrąconego pieszego była przeważnie wystarczająca. Bardzo słabe wyniki zostały odnotowane wokół podszybia i przednich słupków. Ochrona miednicy i nóg była dobra, z maksymalną ilością punktów zdobytych w tych zakresach oceny.
Przypomnienie o pasach bezpieczeństwa dla przednich i tylnich miejsc jest standardowym wyposażeniem C3. Ogranicznik prędkości używa kamery do wykrycia obowiązującego ograniczenia prędkości i informuje o nim kierowcę, który może manualnie ustawić odpowiednią prędkość graniczną. Asystent pasa ruchu jest również standardowym wyposażeniem i ostrzega kierowcę kiedy samochód w sposób niezamierzony wykracza poza linię pasa ruchu.