Szukaj
Citroen
Citroen
4,1 (7 844 oceny)
Wybierz inną markę
Polecamy
Citroen w pigułce

Test euroncap Citroën C3 1,2 PureTech 82 FEEL

Citroën C3 1,2 PureTech 82 FEEL
2017
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy sedan
Klasa auta:
Auta najmniejsze
Masa auta:
1072 kg
Wynik testu
88%
Ochrona dorosłego
83%
Ochrona dziecka
59%
Zabezpieczenie przechodnia
58%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

33.5 pkt | 88 %

Przedział pasażerski C3 pozostał stabilny w testach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wskazały dobra ochronę kolan oraz ud kierowcy i pasażera. Citroen pokazał, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony dla pasażerów o różnych rozmiarach oraz siedzących na różnych miejscach. W próbie zderzenia czołowego na pełnej szerokości sztywnej bariery, ochrona klatki piersiowej i szyi była wystarczająca dla kierowcy i tylnego pasażera, a ochrona pozostałych krytycznych obszarów ciała była dobra. C3 zdobył maksymalną ilość punktów w próbie bocznego zderzenia z barierą; z dobrej ochroną wszystkich krytycznych części ciała. Nawet w bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, ochrona klatki piersiowej była wystarczająca, a pozostałych obszarów ciała dobra. Testy przednich foteli i zagłówków wykazały dobrą ochronę przeciwko urazom kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu; geometryczna ocena tylnych siedzeń również wykazała dobrą ochronę. C3 nie posiada autonomicznego systemu hamowania awaryjnego.

Uderzenie przodem
7,5pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
7,5 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
15,8pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
2,7pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

41 pkt | 83 %

W próbie zderzania czołowego, odczyty naprężeń w szyi manekina 10-letniego oraz przeciążeń działających na klatkę piersiową manekina 6-letniego, wskazały mierny poziom ochrony. W pozostałych przypadkach ochrona była wystarczająca lub dobra. W bocznym zderzeniu z barierą ochrona była dobra dla wszystkich krytycznych części ciała. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić przewożenie fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Kierowca otrzymuje czytelną informację dotyczącą stanu poduszki powietrznej i system został doceniony. Wszystkie typy fotelików dla których C3 jest zaprojektowany mogą zostać w nim prawidłowo umieszczone i zainstalowane.

Bazowa ocena auta
22,0pkt

Uderzenie z przodu
14,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
8,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
7,0 pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
ROMER kidfix XP
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Graco booster
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

25 pkt | 59 %

Ochrona zapewniona przez maskę dla głowy potrąconego pieszego była przeważnie wystarczająca. Bardzo słabe wyniki zostały odnotowane wokół podszybia i przednich słupków. Ochrona miednicy i nóg była dobra, z maksymalną ilością punktów zdobytych w tych zakresach oceny.

Głowa
13,0 pkt
Miednica
6,0 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

7 pkt | 58 %

Przypomnienie o pasach bezpieczeństwa dla przednich i tylnich miejsc jest standardowym wyposażeniem C3. Ogranicznik prędkości używa kamery do wykrycia obowiązującego ograniczenia prędkości i informuje o nim kierowcę, który może manualnie ustawić odpowiednią prędkość graniczną. Asystent pasa ruchu jest również standardowym wyposażeniem i ostrzega kierowcę kiedy samochód w sposób niezamierzony wykracza poza linię pasa ruchu.

Ogranicznik prędkości
2,5 pkt
Asystent pasa ruchu
1,5 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia