Przedział pasażerski C5 Aircross pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera. Citroen pokazał, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. Czujniki umieszczone w piszczelach wykazały słabą ochronę goleni kierowcy, ale pozostałe obszary były chronione dobrze lub wystarczająco. W próbie zderzenia ze sztywną barierą na pełnej szerokości, ochrona kierowcy była dobra lub wystarczająca dla wszystkich krytycznych obszarów ciała. Dla manekina pasażera, przeciążenia głowy wykazały mierną ochronę. W próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra i samochód zdobył maksymalną ilość punktów. W bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, ściśnięcie żeber wykazało mierna ochronę klatki piersiowej. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach, wykazały dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń również wykazała dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego. Autonomiczny system hamowania awaryjnego (AEB), wykazał się dobrą skutecznością działania w próbach przeprowadzonych przy niskich prędkościach, typowych dla ruchu miejskiego, gdzie często dochodzi do urazów kręgosłupa szyjnego.
W próbie zderzenia czołowego, ochrona była dobra lub wystarczająca zarówno dla manekina dziecka 6-cio jak i 10-cio letniego. W próbie zderzenia bocznego z barierą, ochrona była dobra dla wszystkich krytycznych obszarów ciała. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Do kierowcy dociera czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej i system został doceniony. Wszystkie typy fotelików dla których C5 Aircross jest zaprojektowany, mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie
Ochrona zapewniona dla głowy potrąconego pieszego była przeważnie dobra lub dostateczna na powierzchni maski i bardzo słaba wzdłuż podszybia i na słupach przednich. Ochrona nóg pieszego oraz miednicy była dobra we wszystkich sprawdzanych punktach i przyznana została maksymalna ilość punktów. W standardowym wyposażeniu C5 Aircross posiada system AEB oparty jedynie o działanie kamery, który jest zdolny do wykrywania i reagowania na pieszych. System wyposażony w kamerę oraz radar zawierający się w pakiecie bezpieczeństwa, może również wykrywać rowerzystów. W próbie wykrywania pieszych, system wykazał się mierną skutecznością, unikając lub łagodząc kilka zdarzeń. W próbie reakcji na rowerzystów, skuteczność działania systemu była wystarczająca.
C5 Aircorss posiada przypomnienie o pasach bezpieczeństwa jako standardowe wyposażenie dla przednich i tylnych miejsc. Oparty o działanie kamery system asystenta prędkości jest również standardowym wyposażeniem. Lokalne ograniczenia prędkości są identyfikowane, a informacja o nich jest przekazywana kierowcy, który może ustawić odpowiedni limit prędkości. Asystent pasa ruchu pomaga uniknąć niezamierzonej zmiany pasa ruchu i może również interweniować w bardziej krytycznych sytuacjach. System AEB wykazał się mierną skutecznością działania w próbach przy prędkościach pozamiejskich.