Szukaj
Citroen
Citroen
4,1 (7 833 oceny)
Wybierz inną markę
Polecamy
Citroen w pigułce

Citroen C5 2004

C5 okazał się wyjątkowo wytrzymały. Stabilna część pasażerska ochroniła wszystkich pasażerów. Auto otrzymało prawie maksymalną liczbę punktów w testach zderzenia czołowego, bocznego i ze słupem. Jednak w trakcie zderzenia bocznego otworzyły się tylne drzwi, co spowodowało niższą ocenę. Samochód chroni młodszych pasażerów, niestety wyniki testów ochrony pieszego zawiodły.
Ogólne dane auta
Klasa Duże auta rodzinne
Nadwozie sedan
Masa 1488 kg
Uśrednione wyniki testu
Bezpieczeństwo dorosłego
Potrącenie pieszego
Bezpieczeństwo dziecka

Ochrona przy uderzeniach

Karoseria doznała tylko niewielkiego zniekształcenia, a drzwi kierowcy można było normalnie otworzyć. Podwójne poduszki powietrzne, poduszka chroniąca kolana kierowcy oraz napinacze pasów stanowią bardzo sprawny system, który zmniejsza nacisk na kolana i klatkę piersiową. W trakcie testów zanotowano mało istotne uszkodzenie podłogi. Odpowiednia amortyzująca wyściółka podłogi oraz kontrola pedałów sterowniczych przyczyniają się do zabezpieczenia stóp pasażerów.

Ochrona kierowcy

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Ochrona pasażera

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

System ochrony zawierający powiązane podwójne wbudowane poduszki powietrzne i poduszki chroniące głowę robi wrażenie. Jego druga część chroni pasażerów siedzących na tylnych siedzeniach. C5 otrzymałoby maksimum punktów w testach, jednak w ich trakcie otworzyły się tylne drzwi. Incydent bada Citroen.

Ochrona kierowcy

zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu
Zderzenie czołowe 16 pkt (100%)
Zderzenie boczne 15 pkt (94%)
Pasy bezpieczeństwa 3 pkt (100%)
Zderzenie ze słupem 2 pkt (100%)
Potrącenie pieszego 8 pkt (29%)
Bezpieczeństwo dziecka 36 pkt (84%)
Uśredniony wynik zderzeniowy 74 %
Wyposażenie samochodu
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa
Przednia poduszka powietrzna kierowcy
Przednia poduszka powietrzna pasażera
Boczne poduszki powietrzne na ciało
Boczne poduszki powietrzne na głowę
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
ISOfix przednie
ISOfix tylne
Ochrona pieszego

Niestety ochrona pieszego nie dorównuje wynikom innych testów. Tylko niektóre krytyczne punkty maski dają jakąkolwiek amortyzację dla głowy pieszego. Również zderzak i przednia krawędź maski są "nieprzyjazne".

Zabezpieczenie dziecka

Zarekomendowano foteliki: Britax Romer Duo Plus dla 3-latka przodem do kierunku jazdy i Britax Romer BabySafe Plus dla 1,5-rocznego dziecka tyłem do kierunku jazdy. Duo Plus wymagało użycia mocowań ISOFIX, natomiast dla Baby Safe zastosowano pasy "dorosłego". Dzieci były chronione dobrze, mimo, że starsze doznało silnego nacisku na klatkę piersiową w trakcie zderzenia czołowego. Przycisk on/off przedniej poduszki pasażera jest oznaczony poprzez jasną i trwałą etykietę na desce rozdzielczej. Trwałe nalepki ostrzegają również przed używaniem fotelika tyłem do kierunku jazdy przy aktywnej poduszce.

1,5 - letniego Britax Roemer Baby-safe tyłem do kierunku jazdy
3,0 - letniego Britax Roemer Duo Plustyłem do kierunku jazdy

Zdjęcia

Citroen C5