Ogólne dane auta | |
---|---|
Klasa | Duże auta rodzinne |
Nadwozie | sedan |
Masa | 1488 kg |
Uśrednione wyniki testu | |
---|---|
Bezpieczeństwo dorosłego | |
Potrącenie pieszego | |
Bezpieczeństwo dziecka |
Karoseria doznała tylko niewielkiego zniekształcenia, a drzwi kierowcy można było normalnie otworzyć. Podwójne poduszki powietrzne, poduszka chroniąca kolana kierowcy oraz napinacze pasów stanowią bardzo sprawny system, który zmniejsza nacisk na kolana i klatkę piersiową. W trakcie testów zanotowano mało istotne uszkodzenie podłogi. Odpowiednia amortyzująca wyściółka podłogi oraz kontrola pedałów sterowniczych przyczyniają się do zabezpieczenia stóp pasażerów.
System ochrony zawierający powiązane podwójne wbudowane poduszki powietrzne i poduszki chroniące głowę robi wrażenie. Jego druga część chroni pasażerów siedzących na tylnych siedzeniach. C5 otrzymałoby maksimum punktów w testach, jednak w ich trakcie otworzyły się tylne drzwi. Incydent bada Citroen.
Szczegóły testu | |
---|---|
Zderzenie czołowe | 16 pkt (100%) |
Zderzenie boczne | 15 pkt (94%) |
Pasy bezpieczeństwa | 3 pkt (100%) |
Zderzenie ze słupem | 2 pkt (100%) |
Potrącenie pieszego | 8 pkt (29%) |
Bezpieczeństwo dziecka | 36 pkt (84%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy | 74 % |
Wyposażenie samochodu |
---|
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
---|
Niestety ochrona pieszego nie dorównuje wynikom innych testów. Tylko niektóre krytyczne punkty maski dają jakąkolwiek amortyzację dla głowy pieszego. Również zderzak i przednia krawędź maski są "nieprzyjazne". |
Zabezpieczenie dziecka | |
---|---|
Zarekomendowano foteliki: Britax Romer Duo Plus dla 3-latka przodem do kierunku jazdy i Britax Romer BabySafe Plus dla 1,5-rocznego dziecka tyłem do kierunku jazdy. Duo Plus wymagało użycia mocowań ISOFIX, natomiast dla Baby Safe zastosowano pasy "dorosłego". Dzieci były chronione dobrze, mimo, że starsze doznało silnego nacisku na klatkę piersiową w trakcie zderzenia czołowego. Przycisk on/off przedniej poduszki pasażera jest oznaczony poprzez jasną i trwałą etykietę na desce rozdzielczej. Trwałe nalepki ostrzegają również przed używaniem fotelika tyłem do kierunku jazdy przy aktywnej poduszce. |
|
1,5 - letniego | Britax Roemer Baby-safe tyłem do kierunku jazdy |
3,0 - letniego | Britax Roemer Duo Plustyłem do kierunku jazdy |