Kabina pasażerska pozostała stabilna w trakcie zderzenia. Kolana kierowcy prawidłowo chroni poduszka powietrzna pod deską rozdzielczą, również w przypadku kierowcy różnych rozmiarów i siedzącego w różnych pozycjach. Pasażer jest dobrze chroniony, a jego kolana nie dotykają przedniego panelu. C5 uzyskał maksymalną liczbę punktów za test zderzenia bocznego. W przypadku bardziej poważnego zderzenia ze słupem, pomiary wykazały wysokie obciążenie klatki piersiowej kierowcy - brak punktów za ochronę tego obszaru. Podobnie 'słabe' zabezpieczenie szyjnego odcinka kręgosłupa.
Poduszka powietrzna pasażera może zostać unieruchomiona by umożliwić montaż fotelika tyłem na przednim siedzeniu. Jednak informacja o jej statusie nie jest do końca jasna. Etykieta ostrzegająca przed niebezpieczeństwem używania fotelika tyłem na przednim siedzeniu bez dezaktywacji poduszki jest jasna i trwała. Obecność mocowań ISOFIX na tylnych siedzeniach nie została wystarczająco oznaczona.
C5 nie otrzymał ani jednego punktu za ochronę nóg pieszego jaką oferuje przednia krawędź. Maska również została oceniona 'słabo' w przypadku krytycznych dla głowy dorosłego obszarów. Tylko zderzak otrzymał maksymalną liczbę punktów.
W przeciwieństwie do poprzedniego C5, system przypominający o zapięciu pasów nie wykrywa obecności pasażera na przednim siedzeniu do momentu zapięcia pasów-dopiero wówczas rozpoczyna działanie. Euro NCAP wymaga by system ostrzegał pasażera o konieczności zapięciu pasów już na samym początku podróży, przez co Citroen nie został nagrodzony dodatkowymi punktami na tej podstawie. Spełnia on natomiast wymogi w przypadku kierowcy i pasażerów na tylnych siedzeniach. ESC oraz ogranicznik prędkości są montowane w standardzie we wszystkich wariantach C5.