Citroen poprosił Euro NCAP o ponowne przeprowadzenie testów C4 Picasso z uwagi na nowe wymagania w roku 2009. Poduszka powietrzna na kolana kierowcy z auta z roku 2006 nie jest już dostępna, jak również nie przewiduje się wprowadzenia jej jako wyposażenia standardowego w wystarczającej liczbie egzemplarzy. Z uwagi na to Euro NCAP przeprowadziło ponowny test zderzenia czołowego i zaktualizowało liczbę osiągniętych gwiazdek. W czasie zderzenia czołowego kabina pasażerska pozostała stabilna, przedni słupek przesunął się tylko o 4 mm. Pomiary obciążenia wskazują na dobrą ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera, brak również sztywnych elementów deski rozdzielczej mogących zagrażać bezpieczeństwu pasażerów różnych rozmiarów i siedzących w różnych pozycjach. W trakcie zderzenia bocznego auto zapewnia wystarczającą ochronę klatki piersiowej. W przypadku bardziej poważnego zderzenia ze słupem pomiary obciążenia manekina wskazały na 'słabe' zabezpieczenie klatki piersiowej. Fotel i zagłówek 'marginalnie' chronią szyjny odcinek kręgosłupa podczas zderzenia 'od tyłu'.
W czasie zderzenia czołowego przednie przesunięcie głowy 3-latka nie było nadmierne (18-miesięczne dziecko siedziało w foteliku tyłem do kierunku jazdy). Jeśli chodzi o zderzenie boczne, boki fotelików spisały się dobrze w obu przypadkach. Poduszka powietrzna pasażera może zostać unieruchomiona by umożliwić montaż fotelika na przednim siedzeniu tyłem do kierunku jazdy. Jednak informacja o jej statusie nie jest do końca jasna.
Zderzak zdobył maksymalną liczbę punktów za ochronę nóg pieszego. Część maski krytyczna dla głowy dziecka również została oceniona na 'wystarczającą'. Jednak w przypadku ochrony głowy pieszego, maska nie uzyskała ani jednego punktu.
Wszystkie warianty C4 Picasso są wyposażone w ESC w standardzie. Auto, również w standardzie, zapewnia system przypominający o zapięciu pasów bezpieczeństwa kierowcy i pasażerów na tylnych siedzeniach. Urządzenie jest dostępne jako wyposażenie opcjonalne dla pasażera na przednim siedzeniu, ale jest sprzedawane jako standardowe w wystarczającej liczbie egzemplarzy by zostać nagrodzone przez Euro NCAP dodatkowymi punktami. Również montaż ogranicznika prędkości jako urządzenie standardowe poprawiło ocenę auta.