Karoseria i elementy auta są identyczne jak we wcześniejszym Citroen C3, który otrzymał 4 gwiazdki w testach Euro NCAP. Podobnie jak poprzednik, Pluriel wykazuje stabilne i dobre wyniki. Karoseria bardzo dobrze znosi zderzenie czołowe, tylko małe zniekształcenie. System ochrony jest efektywny, zabiera dużą część nacisku na klatkę piersiową. Ochrona podczas zderzenia bocznego była "dobra", poduszka powietrzna osłaniająca głowę w standardzie zabezpiecza przed obrażeniami. Wyniki testów ochrony dziecka są niejednolite, za to ochrona pieszego - powyżej przeciętnej.
Ogólne dane auta |
Klasa |
Auta najmniejsze |
Nadwozie |
kabriolet |
Masa |
1130 kg |
Uśrednione wyniki testu |
Bezpieczeństwo dorosłego |
|
Potrącenie pieszego |
|
Bezpieczeństwo dziecka |
-
|
Auto było testowane bez wzmocnień dachu, by otrzymać najbardziej realistyczne wyniki. Mimo to, samochód spisał się dobrze. Tylko niewielkie uszkodzenia podłogi i przedniego panelu. Dzięki temu klatka piersiowa pasażera oraz kierowcy, jak również stopy są dobrze zabezpieczone. Jak w innych mały modelach, trudno o przestrzeń dobrze chroniącą kolana kierowcy. Kolumna sterownicza może być źródłem obrażeń, ale nie ma twardych elementów.
Ochrona kierowcy
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Ochrona pasażera
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Ochrona w tym rodzaju testów wypadła "dobrze", dzięki wbudowanym poduszkom chroniącym głowę efektywnie również podczas zderzenia ze słupem. Jednak system powiązanych poduszek jest bardziej wrażliwy na zmianę pozycji głowy kierowcy, niż osłona - pojedyncza poduszka.
Ochrona kierowcy
zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu |
Zderzenie czołowe |
13 pkt (81%)
|
Zderzenie boczne |
15 pkt (94%)
|
Pasy bezpieczeństwa |
1 pkt (33%) |
Zderzenie ze słupem |
2 pkt (100%) |
Potrącenie pieszego |
13 pkt (46%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy |
40 % |
Wyposażenie samochodu |
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
Zderzak, krawędź boczna oraz niektóre elementy maski były "nieprzyjazne" jednak inne obszary oferowały pewną amortyzację i ochronę dla głowy dziecka i dorosłego pieszego. Duża przednia szyba również jest dodatkowym atutem. Wyniki, jak dla małego auta, były wystarczające. |
Zabezpieczenie dziecka |
Obydwa foteliki były testowane w pozycji: przodem do kierunku jazdy. Zanotowano obecność przycisku on/off dla przedniej poduszki powietrznej pasażera. Nietrwały rysunek i tekst na końcu przedniego panelu pasażera nie oferują wystarczającego ostrzeżenia przed używaniem fotelika przy aktywnej poduszce. Podczas testów zderzenia czołowego, starsze dziecko doznało silnego nacisku na klatkę piersiową, a młodsze - na klatkę piersiową i szyje. Dzieci były dobrze chronione podczas uderzenia bocznego.
|
1,5 - letniego |
Britax Roemer Duo
przodem do kierunku jazdy
|
3,0 - letniego |
Britax Roemer Duoprzodem do kierunku jazdy
|