Kabina pasażerska pozostała stabilna w trakcie zderzenia czołowego. Pomiar obciążenia klatki piersiowej kierowcy wykazał kontakt z kierownicą, za co obniżono notę o 1 pkt. Ochrona kolan, ud i miednicy kierowcy oraz pasażera była dobra. Auto uzyskało maksymalną liczbę punktów za zderzenie boczne. Na skutek dużego obciążenia bocznej części klatki piersiowej kierowcy w trakcie zderzenia ze słupem, ochronę tej partii ciała oceniono na marginalną. Słabe zabezpieczenie szyjnego odcinka kręgosłupa, fotel nie uzyskał punktów w 2 na 3 testy dynamiczne, za amortyzację tego obszaru. Ocenę obniżono również za słabe wyniki w przypadku skrajnych ustawień zagłówka.
Tylko na podstawie pomiarów obciążenia w testach dynamicznych, auto uzyskało maksymalną liczbę punktów za ochronę 3-latka. W przypadku 1,5-rocznego dziecka, Euro NCAP przyznało niższą liczbę punktów dla fotelika przodem niż dla fotelika tyłem do kierunku jazdy, ale wszystkie pomiary obciążenia były w normie. Poduszka powietrzna pasażera może zostać unieruchomiona by umożliwić montaż fotelika tyłem na przednim siedzeniu. Jednak informacja o jej statusie nie jest dostatecznie jasna. Obecność mocowań ISOFIX na tylnych siedzeniach również nie została wystarczająco oznaczona.
Zderzak zdobył maksimum punktów za ochronę przechodnia. Słaby wynik krytycznych dla głowy pieszego obszarów maski.
ESC jest dostępne dla C3 Picasso, ale nie jako standardowe wyposażenie we wszystkich wersjach. Liczba gwiazdek pokazuje, że auto bez ESC w standardzie nie spełni oczekiwań Euro NCAP. Urządzenie ograniczające prędkość jest również dostępne zarówno w standardzie jak i jako wyposażenie dodatkowe. Urządzenie to pozwala ustawić maksymalną dopuszczalną przez kierowcę prędkość samochodu. System przypominający o zapięciu pasów dostępny jest w standardzie we wszystkich wersjach dla przednich foteli oraz jako wyposażenie opcjonalne dla tylnych - Euro NCAP nie wymaga oferowania systemu SBR dla tylnych pasów bezpieczeństwa. Ogólna ocena uwzględnia systemy zabezpieczeń oferowane dla kierowcy i pasażera.