Szukaj
Citroen
Citroen
4,1 (7 833 oceny)
Wybierz inną markę
Polecamy
Citroen w pigułce

Test euroncap Citroen C3 Picasso Confort HDi 90 Airdream, LHD

Citroen C3 Picasso Confort HDi 90 Airdream, LHD
2009
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy
Klasa auta:
Minivany
Masa auta:
1289 kg
Wynik testu
81%
Ochrona dorosłego
76%
Ochrona dziecka
43%
Zabezpieczenie przechodnia
40%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

29 pkt | 81 %

Kabina pasażerska pozostała stabilna w trakcie zderzenia czołowego. Pomiar obciążenia klatki piersiowej kierowcy wykazał kontakt z kierownicą, za co obniżono notę o 1 pkt. Ochrona kolan, ud i miednicy kierowcy oraz pasażera była dobra. Auto uzyskało maksymalną liczbę punktów za zderzenie boczne. Na skutek dużego obciążenia bocznej części klatki piersiowej kierowcy w trakcie zderzenia ze słupem, ochronę tej partii ciała oceniono na marginalną. Słabe zabezpieczenie szyjnego odcinka kręgosłupa, fotel nie uzyskał punktów w 2 na 3 testy dynamiczne, za amortyzację tego obszaru. Ocenę obniżono również za słabe wyniki w przypadku skrajnych ustawień zagłówka.

Uderzenie przodem
13,5pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku przez auto
8,0pkt
Zderzenie ze słupem
7,2pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
0,3pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

37 pkt | 76 %

Tylko na podstawie pomiarów obciążenia w testach dynamicznych, auto uzyskało maksymalną liczbę punktów za ochronę 3-latka. W przypadku 1,5-rocznego dziecka, Euro NCAP przyznało niższą liczbę punktów dla fotelika przodem niż dla fotelika tyłem do kierunku jazdy, ale wszystkie pomiary obciążenia były w normie. Poduszka powietrzna pasażera może zostać unieruchomiona by umożliwić montaż fotelika tyłem na przednim siedzeniu. Jednak informacja o jej statusie nie jest dostatecznie jasna. Obecność mocowań ISOFIX na tylnych siedzeniach również nie została wystarczająco oznaczona.

Bazowa ocena auta
3,0pkt
Wydajność
10,0pkt
Instrukcja
4,0pkt
Montaż
2,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Britax Roemer Duo
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 18 miesięcy
Dziecko 18 miesięcy
Wydajność
12,0pkt
Instrukcja
4,0pkt
Montaż
2,0pkt
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Britax Roemer Duo
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Dziecko 36 miesięcy

Niechronieni użytkownicy drogi

16 pkt | 43 %

Zderzak zdobył maksimum punktów za ochronę przechodnia. Słaby wynik krytycznych dla głowy pieszego obszarów maski.

Głowa
5,6 pkt
Miednica
4,0 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

3 pkt | 40 %

ESC jest dostępne dla C3 Picasso, ale nie jako standardowe wyposażenie we wszystkich wersjach. Liczba gwiazdek pokazuje, że auto bez ESC w standardzie nie spełni oczekiwań Euro NCAP. Urządzenie ograniczające prędkość jest również dostępne zarówno w standardzie jak i jako wyposażenie dodatkowe. Urządzenie to pozwala ustawić maksymalną dopuszczalną przez kierowcę prędkość samochodu. System przypominający o zapięciu pasów dostępny jest w standardzie we wszystkich wersjach dla przednich foteli oraz jako wyposażenie opcjonalne dla tylnych - Euro NCAP nie wymaga oferowania systemu SBR dla tylnych pasów bezpieczeństwa. Ogólna ocena uwzględnia systemy zabezpieczeń oferowane dla kierowcy i pasażera.

Ogranicznik prędkości
0,8 pkt
System stabilizacji pojazdu
0,0 pkt
Przypominacz o pasach
2,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę