Ogólne dane auta | |
---|---|
Klasa | Auta najmniejsze |
Nadwozie | 5-drzwiowy hatchback |
Masa | 1020 kg |
Uśrednione wyniki testu | |
---|---|
Bezpieczeństwo dorosłego | |
Potrącenie pieszego | |
Bezpieczeństwo dziecka | - |
Mocna kabina i poduszki powietrzne zapewniają dobry poziom ochrony. Zanotowano niewielki nacisk na klatki piersiowe pasażera i kierowcy. Jak w większości małych samochodów, problem stanowi zbyt mała przestrzeń dla osłony kolan. W C3 niebezpieczeństwo ze strony kolumny kierowniczej pozostaje, ale brak dodatkowych zagrożeń. 3-punktowy tylny pas gwarantuje dobre zabezpieczenie.
Poziom ochrony do zaakceptowania. Jednak, głowa kierowcy miała kontakt z drzwiami, również klatka piersiowa mimo ochrony ze strony poduszki uderzyła o bok fotelu.
Szczegóły testu | |
---|---|
Zderzenie czołowe | 13 pkt (81%) |
Zderzenie boczne | 14 pkt (88%) |
Pasy bezpieczeństwa | 0 pkt (0%) |
Zderzenie ze słupem | 0 pkt (0%) |
Potrącenie pieszego | 11 pkt (39%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy | 35 % |
Wyposażenie samochodu |
---|
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
---|
Citroen poczynił postępy jeśli chodzi o ochronę pieszego. Amortyzacja jaką zapewnia C3 została oceniona na 2 gwiazdki. |
Zabezpieczenie dziecka | |
---|---|
Przednia poduszka powietrzna pasażera w Citroen C3 jest wyposażona w przycisk on/off, by móc umieścić fotelik tyłem do kierunku jazdy na siedzeniu. Rysunek i etykieta z tekstem na końcu przedniego panelu, od strony pasażera, zawiera instrukcje, ale nie ostrzega, przed niebezpieczeństwem niewłaściwego użycia. W trakcie testów, 3-latek był umieszczony w foteliku przodem do kierunku jazdy, a 1,5-roczny pasażer - tyłem. Niestety, w przypadku starszego obydwa testy wypadły nie najlepiej, w przeciwieństwie do wysokiego poziomu zabezpieczenia manekina młodszego dziecka. |
|
1,5 - letniego | Kiddy tyłem do kierunku jazdy |
3,0 - letniego | Kiddytyłem do kierunku jazdy |