Citroen C1 dzieli platformę i architekturę z Toyotą Aygo i Peugeot 107.
Euro NCAP oczekuje ze te trzy samochody otrzymają takie same oceny. Nadwozie C1 wygląda na bardzo wytrzymałe, ucierpiało jedynie małym deformacjom w zderzeniu czołowym. Zdolność do ochrony „małych” pasażerów była mieszana: dobra dla starszych dzieci, lecz mniejsza dla młodszych. Ochrona oferowana pieszym oraz innym nieopancerzonym użytkownikom dróg została oceniona na 14 punktów z 36 możliwych
Zderzenie czołowe
Jednoetapowe poduszki, napinacze pasów z ogranicznikami napięcia utrzymały siły wywierane na klatki piersiowe pasażera i kierowcy na niskim poziomie.
Jednakże klatka kierowcy uderzyła w kierownicę podczas uderzenia. Kierowca i w mniejszym stopniu również pasażer zagrożeni są uszkodzeniem kolan o twarde elementy wyposażenia wnętrza. Małe zniekształcenia podłogi, lecz testujący zauważyli przemieszczenie w kierunku tylnym pedału hamulca i jego zablokowanie, które zwiększało ryzyko kontuzji nóg i stop kierowcy.
Zderzenie boczne
Imponujący boczny system ochrony klatki piersiowej. Siła uderzenia w nierzeczywisty sposób przeniesiona na kręgosłup manekina, zmniejszając siły zapisane przez czujniki w klatce piersiowej
Ochrona dzieci
Wyłącznik czołowej poduszki pasażera. Niedemontowalne naklejki na obydwu stronach osłony przeciwsłonecznej ostrzegające w siedmiu językach przed umieszczeniem fotelika Tylem do kierunku jazdy, gdy aktywna jest poduszka pasażera. Trzyletnie dziecko posadzone było wyprodukowanym dla Toyoty foteliku Britax Romer Duo Plus dopasowanym do samochodu, montowanym twarzą do kierunku jazdy, wyposażonym w mocowania ISOFIX.
18 miesięczne dziecko siedziało Tylem do kierunku jazdy również w wyprodukowanym dla Toyoty Britax Romer Baby Safe montowanym przy pomocy pasów bezpieczeństwa. Starsze dziecko było dobrze chronione w obydwu przypadkach, gdy młodsze w zderzeniu bocznym.
Siły działające na klatkę piersiową młodszego w zderzeniu czołowym były na wysokim poziomie
Ochrona pieszych
Amortyzacja siły uderzenia była należyta tam gdzie uderzyła głowa dorosłego i słaba w przypadku głowy dziecka. Zderzak również chronił, lecz krawędź maski wcale
Ogólne dane auta |
Klasa |
Auta najmniejsze |
Nadwozie |
coupe |
Masa |
810 kg |
Uśrednione wyniki testu |
Bezpieczeństwo dorosłego |
|
Potrącenie pieszego |
|
Bezpieczeństwo dziecka |
|
Ochrona kierowcy
zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu |
Zderzenie czołowe |
11 pkt (69%)
|
Zderzenie boczne |
14 pkt (88%)
|
Pasy bezpieczeństwa |
1 pkt (33%) |
Zderzenie ze słupem |
0 pkt (0%) |
Potrącenie pieszego |
14 pkt (50%) |
Bezpieczeństwo dziecka |
37 pkt (86%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy |
71 % |
Wyposażenie samochodu |
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Zabezpieczenie dziecka |
1,5 - letniego |
Britax Roemer Baby-safe
tyłem do kierunku jazdy
|
3,0 - letniego |
Britax Roemer Duo Plustyłem do kierunku jazdy
|