Euro NCAP pierwotnie przeprowadziło testy Voyager´a z kolumną sterowniczą po lewej stronie (LHD). Jednak jasnym jest, że auta z kierownicą po prawej stronie (RHD) nie posiadają poduszki powietrznej chroniącej kolana kierowcy, mimo iż jest to standardem w LHD. Auto jako LHD nie spełniło wymogów selekcji Euro NCAP, dodatkowo test był przygotowany dla RHD. W rezultacie ostatecznie testowano Voyager´a z kierownicą po prawej stronie.
Podczas zderzenia czołowego, jako LHD spisał się lepiej uzyskując 9 pkt, potencjalnie 4 gwiazdki. Główną przesłanką była stabilność kabiny. Co jest normalne dla samochodów z silnikiem umieszczonym obustronnie, jest potencjalnie mniej miejsc amortyzujących nacisk podczas zderzenia. Bez wystarczających zabezpieczeń może to skutkować większymi obrażeniami pasażera. W tym aucie silnik umieszczony jest po prawej stronie.Jest normalnym, że Euro NCAP oczekuje od producentów, że zarówno wersja LHD jak i RHD zapewniają ten sam poziom bezpieczeństwa. Chrysler nie potrafił tego dowieść. Zaproponował by testy RHD Voyager´a przeprowadzić przy prędkościach dozwolonych przepisami w Europie, które są niższe od standardowych Euro NCAP. Euro NCAP oczekuje, że Chrysler zaprojektuje tak swoje auto, by zarówno RHD jaki LHD były tak samo bezpieczne.
Mimo, że LHD Voyager był zaopatrzony w poduszkę powietrzną na kolana kierowcy, nie zapewniła ona ochrony podczas zderzenia czołowego.
Ogólne dane auta |
Klasa |
Vany |
Nadwozie |
minivan |
Masa |
2068 kg |
Uśrednione wyniki testu |
Bezpieczeństwo dorosłego |
|
Potrącenie pieszego |
-
|
Bezpieczeństwo dziecka |
|
Auto otrzymało wystarczającą liczbę punktów na 3 gwiazdki w ogólnym rankingu. Jednak w trakcie testu czołowego zderzenia Voyager nie spełnił minimalnego poziomu punktów i uzyskał już tylko 2 gwiazdki. Klatka piersiowa kierowcy miała kontakt z kierownicą, obciążenie naciskiem jest stanowczo za wysokie co grozi poważnymi i śmiertelnymi obrażeniami. Również uda i kolana kierowcy są narażone. Część pasażerska kabiny niestabilna. W rezultacie "bardzo słabe" wyniki.
Ochrona kierowcy
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Ochrona pasażera
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Podczas testu zderzenia ze słupem poduszka powietrzna osłaniająca głowę nie rozwinęła się do końca.
Ochrona kierowcy
zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Ochrona pieszego
dobra
wystarczająca
marginalna
Szczegóły testu |
Zderzenie czołowe |
3 pkt (19%)
|
Zderzenie boczne |
16 pkt (100%)
|
Pasy bezpieczeństwa |
0 pkt (0%) |
Zderzenie ze słupem |
1 pkt (50%) |
Potrącenie pieszego |
0 pkt (0%) |
Bezpieczeństwo dziecka |
37 pkt (86%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy |
52 % |
Wyposażenie samochodu |
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
Voyager nie uzyskał w tej kategorii żadnych punktów.
|
Zabezpieczenie dziecka |
Poduszka powietrzna pasażera może być wyłączona, co umożliwia umieszczenie fotelika tyłem do kierunku jazdy na przednim siedzeniu. Etykiety ostrzegające przed ryzykiem nieprawidłowego postępowania w taki przypadku nie były czytelne i mocno przytwierdzone. Obecność mocowań ISOFIX na tylnych siedzeniach nieoznaczona.
|
1,5 - letniego |
Britax-Römer Duo Plus
przodem do kierunku jazdy
|
3,0 - letniego |
Britax-Römer Duo Plusprzodem do kierunku jazdy
|