Szukaj
Chrysler
Chrysler
4,2 (1 646 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Chrysler w pigułce

Chrysler Voyager 2006

Euro NCAP pierwotnie przeprowadziło testy Voyager´a z kolumną sterowniczą po lewej stronie (LHD). Jednak jasnym jest, że auta z kierownicą po prawej stronie (RHD) nie posiadają poduszki powietrznej chroniącej kolana kierowcy, mimo iż jest to standardem w LHD. Auto jako LHD nie spełniło wymogów selekcji Euro NCAP, dodatkowo test był przygotowany dla RHD. W rezultacie ostatecznie testowano Voyager´a z kierownicą po prawej stronie. Podczas zderzenia czołowego, jako LHD spisał się lepiej uzyskując 9 pkt, potencjalnie 4 gwiazdki. Główną przesłanką była stabilność kabiny. Co jest normalne dla samochodów z silnikiem umieszczonym obustronnie, jest potencjalnie mniej miejsc amortyzujących nacisk podczas zderzenia. Bez wystarczających zabezpieczeń może to skutkować większymi obrażeniami pasażera. W tym aucie silnik umieszczony jest po prawej stronie.Jest normalnym, że Euro NCAP oczekuje od producentów, że zarówno wersja LHD jak i RHD zapewniają ten sam poziom bezpieczeństwa. Chrysler nie potrafił tego dowieść. Zaproponował by testy RHD Voyager´a przeprowadzić przy prędkościach dozwolonych przepisami w Europie, które są niższe od standardowych Euro NCAP. Euro NCAP oczekuje, że Chrysler zaprojektuje tak swoje auto, by zarówno RHD jaki LHD były tak samo bezpieczne. Mimo, że LHD Voyager był zaopatrzony w poduszkę powietrzną na kolana kierowcy, nie zapewniła ona ochrony podczas zderzenia czołowego.
Ogólne dane auta
Klasa Vany
Nadwozie minivan
Masa 2068 kg
Uśrednione wyniki testu
Bezpieczeństwo dorosłego
Potrącenie pieszego -
Bezpieczeństwo dziecka

Ochrona przy uderzeniach

Auto otrzymało wystarczającą liczbę punktów na 3 gwiazdki w ogólnym rankingu. Jednak w trakcie testu czołowego zderzenia Voyager nie spełnił minimalnego poziomu punktów i uzyskał już tylko 2 gwiazdki. Klatka piersiowa kierowcy miała kontakt z kierownicą, obciążenie naciskiem jest stanowczo za wysokie co grozi poważnymi i śmiertelnymi obrażeniami. Również uda i kolana kierowcy są narażone. Część pasażerska kabiny niestabilna. W rezultacie "bardzo słabe" wyniki.

Ochrona kierowcy

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Ochrona pasażera

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Podczas testu zderzenia ze słupem poduszka powietrzna osłaniająca głowę nie rozwinęła się do końca.

Ochrona kierowcy

zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Ochrona pieszego

dobra
wystarczająca
marginalna
Szczegóły testu
Zderzenie czołowe 3 pkt (19%)
Zderzenie boczne 16 pkt (100%)
Pasy bezpieczeństwa 0 pkt (0%)
Zderzenie ze słupem 1 pkt (50%)
Potrącenie pieszego 0 pkt (0%)
Bezpieczeństwo dziecka 37 pkt (86%)
Uśredniony wynik zderzeniowy 52 %
Wyposażenie samochodu
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa
Przednia poduszka powietrzna kierowcy
Przednia poduszka powietrzna pasażera
Boczne poduszki powietrzne na ciało
Boczne poduszki powietrzne na głowę
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
ISOfix przednie
ISOfix tylne
Ochrona pieszego

Voyager nie uzyskał w tej kategorii żadnych punktów.

Zabezpieczenie dziecka

Poduszka powietrzna pasażera może być wyłączona, co umożliwia umieszczenie fotelika tyłem do kierunku jazdy na przednim siedzeniu. Etykiety ostrzegające przed ryzykiem nieprawidłowego postępowania w taki przypadku nie były czytelne i mocno przytwierdzone. Obecność mocowań ISOFIX na tylnych siedzeniach nieoznaczona.

1,5 - letniego Britax-Römer Duo Plus przodem do kierunku jazdy
3,0 - letniego Britax-Römer Duo Plusprzodem do kierunku jazdy

Zdjęcia

Chrysler Voyager