Szukaj
Chrysler
Chrysler
4,2 (1 646 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Chrysler w pigułce

Chrysler PT Cruiser 2002

Wymiary i wysokie umieszczenie siedzeń PT Cruiser powinno wspomagać ochronę nawet przy poważnych wypadkach. Jednak testy Euro NCAP dowiodły, że kierowca podczas zderzenia czołowego ryzykuje obrażeniami klatki piersiowej i nóg. Za to całkiem dobrze auto spisuje się podczas zderzenia bocznego, wbudowane boczne poduszki powietrzne spełniają swoją rolę. Różnice w wynikach obydwu testów są zastanawiające. Co więcej, fotelik dziecięcy nie zapewnił ochrony dla 1,5-rocznego pasażera - głowa i szyja nie są zabezpieczone. Brak jakiejkolwiek ochrony pieszego.
Ogólne dane auta
Klasa Minivany
Nadwozie minivan
Masa 1400 kg
Uśrednione wyniki testu
Bezpieczeństwo dorosłego
Potrącenie pieszego
Bezpieczeństwo dziecka -

Ochrona przy uderzeniach

Ani pasażer ani kierowca nie są dobrze chronieni. PT Cruiser jest tak zaprojektowany, by spełnić amerykańskie standardy bezpieczeństwa. Wg nich kierowca ma być bezpieczny bez względu na to czy pasy bezpieczeństwa są zapięte czy nie. Tym czasem według wymogów europejskich nie ma takiej dowolności, zapięte pasy to obowiązek. Tę różnicę uwidacznia budowa wnętrza auta. Deska rozdzielcza jest tak skonstruowana, że osłania kolana pasażerów "bez pasów" natomiast podczas testów Euro NCAP stopy i kolana właśnie są szczególnie narażone na uszkodzenia.

Ochrona kierowcy

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Ochrona pasażera

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Wysokość siedzeń i boczne poduszki powietrzne wystarczająco chronią kierowcę oraz uzyskały dobre wyniki podczas testu.

Ochrona kierowcy

zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu
Zderzenie czołowe 6 pkt (38%)
Zderzenie boczne 16 pkt (100%)
Pasy bezpieczeństwa 0 pkt (0%)
Zderzenie ze słupem 0 pkt (0%)
Potrącenie pieszego 3 pkt (11%)
Uśredniony wynik zderzeniowy 23 %
Wyposażenie samochodu
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa
Przednia poduszka powietrzna kierowcy
Przednia poduszka powietrzna pasażera
Boczne poduszki powietrzne na ciało
Boczne poduszki powietrzne na głowę
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
ISOfix przednie
ISOfix tylne
Ochrona pieszego

Zderzak i przednia krawędź maski nie zapewniają jakiejkolwiek ochrony. Tylko niektóre obszary maski dają niewielkie wsparcie.

Zabezpieczenie dziecka

Foteliki wybrane szczególnie do użytku z PT Cruiser z mocowaniami ISOFIX zostały zastosowane dla ochrony dwójki dzieci w różnym wieku. 3-letnie było dobrze zabezpieczone zarówno podczas zderzenia czołowego jak i bocznego, niestety 1,5-roczne już nie. Młodsze ryzykuje obrażeniami szyi jeśli umieszczone jest przodem do kierunku jazdy. Testy udowodniły również jak ważna jest rola fotelika dla ochrony głowy w trakcie wypadku.

1,5 - letniego Britax Roemer Duo przodem do kierunku jazdy
3,0 - letniego Britax Roemer Duoprzodem do kierunku jazdy

Zdjęcia

Chrysler PT Cruiser