Wymiary i wysokie umieszczenie siedzeń PT Cruiser powinno wspomagać ochronę nawet przy poważnych wypadkach. Jednak testy Euro NCAP dowiodły, że kierowca podczas zderzenia czołowego ryzykuje obrażeniami klatki piersiowej i nóg. Za to całkiem dobrze auto spisuje się podczas zderzenia bocznego, wbudowane boczne poduszki powietrzne spełniają swoją rolę. Różnice w wynikach obydwu testów są zastanawiające. Co więcej, fotelik dziecięcy nie zapewnił ochrony dla 1,5-rocznego pasażera - głowa i szyja nie są zabezpieczone. Brak jakiejkolwiek ochrony pieszego.
Ogólne dane auta |
Klasa |
Minivany |
Nadwozie |
minivan |
Masa |
1400 kg |
Uśrednione wyniki testu |
Bezpieczeństwo dorosłego |
|
Potrącenie pieszego |
|
Bezpieczeństwo dziecka |
-
|
Ani pasażer ani kierowca nie są dobrze chronieni. PT Cruiser jest tak zaprojektowany, by spełnić amerykańskie standardy bezpieczeństwa. Wg nich kierowca ma być bezpieczny bez względu na to czy pasy bezpieczeństwa są zapięte czy nie. Tym czasem według wymogów europejskich nie ma takiej dowolności, zapięte pasy to obowiązek. Tę różnicę uwidacznia budowa wnętrza auta. Deska rozdzielcza jest tak skonstruowana, że osłania kolana pasażerów "bez pasów" natomiast podczas testów Euro NCAP stopy i kolana właśnie są szczególnie narażone na uszkodzenia.
Ochrona kierowcy
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Ochrona pasażera
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Wysokość siedzeń i boczne poduszki powietrzne wystarczająco chronią kierowcę oraz uzyskały dobre wyniki podczas testu.
Ochrona kierowcy
zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu |
Zderzenie czołowe |
6 pkt (38%)
|
Zderzenie boczne |
16 pkt (100%)
|
Pasy bezpieczeństwa |
0 pkt (0%) |
Zderzenie ze słupem |
0 pkt (0%) |
Potrącenie pieszego |
3 pkt (11%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy |
23 % |
Wyposażenie samochodu |
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
Zderzak i przednia krawędź maski nie zapewniają jakiejkolwiek ochrony. Tylko niektóre obszary maski dają niewielkie wsparcie. |
Zabezpieczenie dziecka |
Foteliki wybrane szczególnie do użytku z PT Cruiser z mocowaniami ISOFIX zostały zastosowane dla ochrony dwójki dzieci w różnym wieku. 3-letnie było dobrze zabezpieczone zarówno podczas zderzenia czołowego jak i bocznego, niestety 1,5-roczne już nie. Młodsze ryzykuje obrażeniami szyi jeśli umieszczone jest przodem do kierunku jazdy. Testy udowodniły również jak ważna jest rola fotelika dla ochrony głowy w trakcie wypadku.
|
1,5 - letniego |
Britax Roemer Duo
przodem do kierunku jazdy
|
3,0 - letniego |
Britax Roemer Duoprzodem do kierunku jazdy
|